Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

המצלמות החדשות של משטרת ישראל

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

מצלמות המהירות החדשות

בימים אלה משטרת ישראל שוקדת על הכנסת מצלמות חדשות לכבישי ישראל עם עקרון פעולה שונה מאלו שקיימות היום.
מצלמות המהירות המוצבות היום בכבישי ישראל מציגות מהירות של רכב בנקודת ספציפית שבה מוצבת המצלמה.

לפני כשלוש שנים בית המשפט לתעבורה בעכו (כבוד השופט יעקב בכר) זיכה מספר נאשמים שקיבלו דוחות בגין מצלמות המהירות וקבע שהמצלמות אינן אמינות ובכך הביא לידי ביטול מספר רב של דוחות תעבורה שאכיפתן בוצעה באמצעות המצלמות.

מהם בעצם השיקולים של המשטרה?

מאז משטרת ישראל הפסיקה את האכיפה באמצעות מצלמות אלו למשך תקופה של כמעט שנה והחלה שוב להפעיל אתן בטענה שהמצלמות עברו בדיקות נוספות והן אמינות ומדויקות. למרות האמור לעיל מצלמות אלו אמינותן מוטלת בספק ומתקיימים דיונים רבים בבתי משפט לתעבורה שונים בארץ בניסיון לערער על מהימנותן ודיוקן של המצלמות.

מצלמות המהירות שמשטרת ישראל מתכוונת להציב בעתיד הקרוב תעבודנה בשיטה של מדידת מהירות ממוצעת בקטע דרך. כלומר תיקבענה שתי נקודות ציון, בתחילת הקטע ובסיומו.

איך זה אמור לעבוד בפועל?

הרכב שעובר את נקודות הציון הראשונה מצולם, המצלמה מתחילה במדידת זמן. כאשר הרכב עובר את נקודת הציון השניה נעצרת מדידת הזמן והשאלה למשך כמה זמן הוא עבר את הדרך. ככל שפרק הזמן הוא קצר יותר כך המהירות היא גבוהה יותר.

לדוגמה: נביא קטע דרך יחסית ארוכה של 60 ק"מ – אם רכב עבר את הקטע במשך זמן של שעה הדבר מעיד על מהירות ממוצעת של 60 קמ"ש בקטע הדרך שנמדד. אם רכב עובד את אותו קטע הדרך במהירות של חצי 30 דקות הנתון מצביע על כך שהרכב נסע במהירות של 120 קמ"ש. במילים אחרות חישוב המהירות מתבצע באמצעות נוסחה של דרך חלקי זמן.

כאמור בניגוד לשיטת המצלמות של היום שהן פועלות בדרך של קביעת מהירות נקודה מסוימת וייתכן שתהיה טעות, בשיטה של חישוב מהירות ממוצעת הסיכוי לטעות הוא אפסי וכמעט לא קיים.

עדיין לא ידוע מתי משטרת ישראל מתחילה בהצבת מצלמות אלו, אנו נעדכן אתכם בקבלת ההחלטות ותחילת הצבת המצלמות החדשות ומיקומן.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

עורכי הדין גל מוטאי ושות' בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה.

טל לייעוץ 24/7 : 050-2266882 | 052-3397915

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין