Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

נהיגה בפסילה – מה העונש על נהיגה בשלילה?

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

נהיגה בזמן פסילה

נהיגה בזמן פסילה – חוקים וענישה

נהיגה בזמן פסילה היא אחת מהעבירות החמורות ביותר בפקודת התעבורה, והענישה בגינה היא חמורה באותה המידה. במאמר זה נדון בסעיף החוק האוסר נהיגה בפסילה, בענישה בגין עבירה זו, גורמים המשפיעים על הענישה והתנאים שבהם ניתן להרשיע נהג בנהיגה בזמן פסילה.

נהיגה בשלילה עונש – מה העונש על נהיגה בשלילה ?

רבים שואלים במקרה של נהיגה בפסילה מה העונש ?

ראשית להבהיר כי לפי חוק ענוש על נהיגה בשלילה , ניתן לקבוע פסילת רישיון נהיגה ללא הגבלת זמן, ומאסר בפועל עד שלוש שנים. עונשים אלה הם מקסימליים ובתי המשפט נוהגים לפי ההלכה הקבועה שנפרט בהמשך, ונסיבות המקרה וחומרתה.
חשוב גם להבהיר כי בית המשפט בודק גם מה הסיבה לפסילה, למשל אם הפסילה היא על ידי ראש ההוצאה לפועל, בפעם הראשונה הגישה היא מעט סלחנית, אולם אם הפסילה היא בגין עבירה חמורה או תאונה קטלנית, הנהג הנאשם יכול לקבל מאסר לתקופה ארוכה גם בפעם הראשונה.

נהיגה בפסילה עונש – מעצר:
מדיניות משטרת ישראל באכיפת עבירות אלו ובטיפול בנהג שנוהג בפסילה בפעם שניה ויותר היא לעצור את הנהג, להביאו לתחנה לחקירה ובהמשך לבקש הארכת מעצרו עד תום ההליכים בבית המשפט.

נהיגה בזמן פסילה בפעם הראשונה:
מדיניות של משטרת ישראל במקרה של נהיגה בפסילה פעם ראשונה, היא תמיד לבקש מאסר בפועל ופסילה לתקופה ארוכה. כאמור בית המשפט בהתאם לנסיבות המקרה וחומרתה קובע את הענישה המידתית לפי דעתו ובהתאם להלכה הקבועה.

עונש על נהיגה בפסילה פעם שניה:
מדיניות משטרת ישראל – לבקש מאסר בפועל מעל חצי שנה ופסילת רישיון נהיגה למשך של יותר משנתיים. לבית המשפט במקרה זה קיימת נטייה להיענות לבקשת המשטרה. כמובן גם כאן נסיבות המקרה וחומרתה מהווים שיקול משמעותי בקבלת ההחלטה לגבי הנאשם.

נהיגה זמן פסילה פעם שלישית ויותר:
במקרים אלה הנהג צפוי לענישה מחמירה בדמות של מאסר בפועל לתקופה ארוכה ופסילת רישיון נהיגה למשך שנים.

נהיגה בפסילה נקודות:
– במידה וההחלטה התקבלה על ידי קצין משטרה => 10 נקודות.
– נהיגה בפסילה שהחלטה התקבלה על ידי בית המשפט => 10 נקודות

הפקדת רישיון נהיגה בשלילה :

חשוב מאד להבהיר כי נהג שנשפט בגין נהיגה בפסילה, וקיבל עונש של פסילה שוב ואין ברשותו רישיון נהיגה להפקיד, הוא חייב לחתום על תצהיר בפני עורך דין כל כך שאין ברשותו רישיון נהיגה ולהפקיד את התצהיר במזכירות של בית המשפט אלא אם בית המשפט קבע בגזר הדין במפורש שאין צורך בהפקדת רישיון נהיגה וכי מזכירות תוציא לנהג אישור הפקדה.

נהיגה בפסילה פסקי דין :

מי שמעוניין לקרוא פסקי דין של עבירת נהיגה בפסילה יכול לפנות למאגרים משפטיים, אולם חשוב לדעת כי לא ניתן ללמוד על מגמת הענישה בקריאה של מספר פסק דין, כי כל מקרה הוא בעל מאפיינים שונים של העבירה עצמה ושל נהגים מבצעי העבירה.

בדיקת רישיון נהיגה בפסילה :

ישנם מקרים שבהם רישיונו של נהג נפסל והוא אינו מודע לכך. אם יש לכם חשד שרישיון הנהיג שלכם פסול את חייבים לפנות :

  1. למשרד הרישוי ולבקש סטטוס רישיון נהיגה ותדפיס ניקוד – במקרה כזה יתאפשר לכם לדעת אם יש לכם פסילה של בית המשפט או של רשות הרישוי או בעיה אחרת מול רשות הרישוי .
  2. למשטרת ישראל ולבקש מהם לבדוק אם יש לכם פסילה כלשהי. – במקרה כזה יתאפשר לכם לדעת אם יש לכם פסילה כלשהי שקשורה במשטרת ישראל.

נהיגה בפסילה מאסר

רבים שואלים מה קורה אם נתפסתי נוהג בשלילה , מה הסיכויים שלי להיכנס למאסר ? התשובה לכך היא תלויה בעברו של הנהג אם בעברו של הנהג ישנן עבירות של נהיגה בפסילה ועבירות מסוכנות אחרות, הסיכוי של לקבל עונש מאסר בפועל גבוה יותר. לכן מאד חשוב במקרים אלה לפנות לייעוץ מידי לעורכי דין מומחים בתחום .

משרדנו עורכי דין גל מוטאי ושות' מורכב מעורכי דין אנשי משטרה בדימוס, תובעי תעבורה, בוחני תאונות, שוטרים ומדריכים במרכז ללימודי המשטרה. המייצגים נהגים בכל הארץ (מאילת ועד קרית שמונה). למשרדנו תוצאות הטובות ביותר בכל הארץ בתחום התעבורה.

לייעוץ מידי : 0502266882 – עו"ד גל מוטאי


מדוע לנהוג בשלילה נתפס כעבירה חמורה?

א. נהג שנוהג בזמן פסילה אינו מכבד החלטות של רשויות המדינה (המנהליים והשיפוטיים).
ב. נהג שנפסל כדין, קיימת הנחה שמהווה סכנה לציבור ואם הוא ממשיך לנהוג הוא מסכן את ציבור הנהגים.
ג. אדם שנוהג בשלילה נוהג תחת לחץ וחשש להיתפס על ידי המשטרה, לחץ וחשש זה מהווים סיכון חמור, ונהג עלול לגרום לתאונה או להימצא במצב של בריחה או עימות עם שוטרים (שיש בה גם סיכון).


נהיגה בשלילה סעיף חוק:

נהיגה בזמן פסילה סעיף 67 לפקודת התעבורה קובע: מי שנודע לו שנפסל מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה, וכל עוד הפסילה בתקפה הוא נוהג ברכב שנהיגתו אסורה בלי רישיון לפי פקודה זו, או מי שנוהג בניגוד לתנאים שנוספו ברישיונו כל עוד הם בתקפם, או מי שנודע לו כי נפסל מהחזיק ברישיון רכב וכל עוד הפסילה בתקפה הוא משתמש באותו רכב או מרשה להשתמש בו, או מי שנהג או הרשה לאחר לנהוג ברכב בניגוד להודעת איסור שימוש או צו איסור שימוש, דינו – מאסר שלוש שנים או קנס מאה אלף לירות, או שני העונשים כאחד.

נהיגה בפסילה חוק – הסבר: המחוקק בסעיף 67 לפקודת התעבורה קובע איסור מוחלט על נהיגה בעת שאדם רישיונו נפסל.
הגופים שמוסמכים לפסול רישיון נהיגה הם: בית המשפט, קצין משטרה מדרגת מפקח ומעלה, רשות הרישוי, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וראש ההוצאה לפועל. על מנת שניתן יהיה להרשיע אדם בעבירה של נהיגה בזמן פסילה חייבים להתקיים מספר תנאים במקביל ובמצטבר.

התנאים להרשעה בעבירת נהיגה בזמן פסילת רישיון:

כאמור עבירת נהיגה בשלילה היא עבירה מהחמורות שבפקודת התעבורה וענישה בגינה יכולה להגיע עד פסילת רישיון נהיגה לצמיתות ומאסר בפועל של עד 3 שנים. לאור העובדה כי הנהג צפוי לענישה מחמירה ההרשעה בעבירה זו מחייבת קיום מספר תנאים במקביל ועל העורך דין המייצג בעבירה זו לוודא קיום התנאים בקפידה.
א) נהיגה – נהיגה או רכיבה על כלי דו גלגלי – ישיבה על כיסא הנהג גם שהרכב אינו מונע – דחיפת רכב גם שהוא כבוי והובלת אופנוע ממקום למקום ברגל. עורך דין המייצג יוודא כי השוטרים הבחינו בפעולת הנהיגה וציינו אותה באופן מפורש וברור וקשר עין רצוף עם הנהג והרכב עד לעצירתו וזיהוי הנהג.

ב)פסילה כחוק – על העורך דין המייצג לוודא כי אכן הנהג נפסל כחוק. ישנם מקרים רבים של פסילות שאינם על פי חוק ולפסילה לכאורה אין יסוד חוקי. למשל מקרים רבים של פסילה על פי שיטת הניקוד שהפסילה אינה חוקית עקב טעויות של משרד הרישוי.

ג) הרכב שבו נוהג נדרש רישיון נהיגה – חובה לוודא כי הרכב שבו נהג בנאשם הוא רכב שנהיגתו מחויבת ברישיון נהיגה לפי הפקודה או תקנות התעבורה ובנוסף שהנהג פסול מלנהוג על אותה דרגת רישיון נהיגה.

ד) הנהג יודע על הפסילה – הנהג חייב לדעת שהוא היה בפסילה בעת שהוא נהג, כלומר שהוא נכח בעת מתן ההחלטה בבית המשפט או ובמשרד הרישוי ואם לא היה נוכח בעת מתן ההחלטה, ההחלטה הובאה לידיעתו בדואר רשום.

במקרה של נהיגה בפסילה ללא ידיעה, לא ניתן להגיש כתב אישום כנגד הנהג.

במקרה של נהיגה בפסילה ביודעין, ניתן להגיש כתב אישום כנגד הנהג.

במקרה של נהג שזומן לקצין משטרה לצורך קבלת החלטת פסילה מנהלית, הנהג נכח בעת מתן ההחלטה ואם לא נכח ונפסל, קיימת חזקת ידיעה על הפסילה משום שהדבר מצוין בטופס זימון הנהג.

ראש ההוצאה לפועל מחויב לשלוח את ההודעה על פסילת הרישיון לנהג בדואר רשום.

נהיגה בפסילה ללא ידיעה: כאשר הנהג לא ידע על כך שהוא פסול , לא ניתן להגיש כנגדו כתב אישום ולהעמידו לדין.


אכיפת המשטרה בנושא עבירות נהיגה בפסילה:

משטרת ישראל מודעת לכך שמרבית הנהגים שנפסלים ממשיכים לנהוג למרות הפסילה, ובכך הם מסכנים את הציבור. משטרת ישראל כדי להתמודד עם תופעה זו הקימה יחידות מיוחדות שמטרתן לאכוף עבירות אלו ואף לעיתים שוטרים יושבים ליד ביתם של הנהגים שנפסלו ובודקים האם הם נוהגים בזמן פסילה.
לקבלת ייעוץ מידי: 0502266882 עו"ד גל מוטאי


חשיבות הפניה לעורך דין – עורך דין נהיגה בפסילה

כאמור עבירה של נהיגה בזמן פסילה היא אחת מהעבירות החמורות ביותר בפקודת התעבורה, ונהג שנעצר בעת שהוא נוהג בפסילה צפוי לענישה מחמירה. על מנת למנוע או לצמצם נזקים אלה חובה עליכם לקבל ייעוץ וייצוג של עורכי דין מומחים.

משרדנו גל מוטאי ושות' מחלקת תעבורה מורכבת מעורכי דין שהיו בעברם שוטרים, תובעים וקציני משטרה . אנחנו מעניקים את הטיפול והייצוג הטוב והמקצועי ביותר ללקוחות שלנו.
לקבלת ייעוץ מידי: 0502266882 עו"ד גל מוטאי

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.
כל הזכויות שמורות למשרד עו”ד תעבורה גל מוטאי ושות'

מאמרים נוספים באותו נושא

מומלץ לקרוא גם

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין