Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

פרשת מצלמות המהירות – האם יבוטלו הדוחות?

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

מצלמות מהירות


פרשת מצלמות המהירות שמסעירה את המשטרה – תקציר

לאחרונה התנהל דיון בבית המשפט לתעבורה בעכו בפני כבוד השופט יעקב בכר על אמינות ותקינות מצלמות המשטרה. בפסק דין מנומק ומפורט כבוד השופט בכר קבע כי מצלמות המשטרה אינן עומדות בתקן הישראלי וראוי להפסיק את השימוש בהן לצורך אכיפת עבירות מהירות ועבירות אי ציות לרמזור אדום. כמו כן, בחודש יוני זיכה בית משפט השלום בעכו 21 נהגים שקיבלו דוחות מהירות מהמצלמות!

משטרת ישראל החליטה למרות החלטת בית המשפט לתעבורה להמשיך ולבצע אכיפה באמצעות מצלמות שאינן עומדות בתקן הישראלי ומרחף ענן כבד מעל אמינותן ודיוקן.

אך הסיפור רחוק מלהסתיים בנקודה זו.

החלטת נציב תלונות הציבור – האם המשטרה לא פעלה בתום לב?

בימים אלה נציב תלונות הציבור כבוד השופט בדימוס דוד רוזן קבע במסקנתו החד משמעית כי ראש ענף התביעות במשטרה לא פעלה בתום לב, הסתירה ראיות שהיה בכוחן למנוע את גילוי האמת, זאת לאחר בדיקה מעמיקה של אופן ניהול הדיון. כמו כן במסגרת התנהלות זו, המשטרה ניסתה לעוות דין ולהביא לידי כך שתוצאות המצלמות יאושרו כאשר הן אינן מדויקות ויש ספק לגבי אמינותן.

במהלך המשפט טען נציג מכון התקנים כי התקיימו כ-490 ניסויים בהולנד לגבי אמינות המצלמות, עדות שהתבררה כשקרית מאחר ולא נכח בניסויים בהולנד וכי כלל לא התקיימו ניסויים בנוגע למצלמות המהירות בהולנד.

נציב תלונות הציבור המליץ לשקול העמדה לדין פלילי את ראש מערך התביעה במשטרת ישראל ולהדיח אותה מתפקידה.

האם הליך זה יביא לביטול דוחות וכתבי אישום קיימים נכון להיום? 

בקצרה ניתן לומר כי נכון להיום 22.01.2019 הדוחות הקיימים לא מבוטלים ואין החלטה סופית וחד משמעית בעניין. עם זאת משרדנו גל מוטאי ושות' עורכי דין לתעבורה ממליץ ודורש ביטול כל כתבי האישום הקיימים שבבסיסן מצלמות המהירות.

השורה התחתונה היא שאין עדיין הכרעה סופית בסוגיה זו וברגע שיהיו שינויים אנו נעדכן מיד.

בנימה אישית

האם התביעה היא גוף עם אינטרסים שמסתיר ראיות? האם מעורבים רגשות או רצון לפגוע ולהביא להרשעות שווא?

הגיע העת ששופטים יפנימו, שבאותה מידה שיש אינטרס לנאשם לצאת זכאי, יש אינטרס לתביעה להרשיע. הגיע העת להפנים שהיצר להצליח ולהביא להרשעה לפעמים חזק יותר מרצון הנאשם להוכיח את חפותו ולצאת זכאי, אך מהו ההבדל המהותי בין התביעה לנאשם? התביעה חזקה יותר, מנצלת את כוחה המשפטי ומביאה להרשעות שווא ועוול לנאשמים.

משרד עורכי דין תעבורה גל מוטאי ושות' מורכב מעורכי דין שוטרים, תובעים, בוחני תאונות בעברם. במשך עשרות שנים. בשנים האחרונות משמשים כסניגורים בתחום התעבורה. המשרד עוסק בתחום זה בלבד ובעל הישגים מדהימים בשנים האחרונות ברמה הארצית. (צפו בהצלחות המשרד)

טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין