Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

נהיגה בשכרות נהג חדש

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

נהיגה בשכרות נהג חדש

נהיגה בשכרות – נהג חדש

החקיקה בשנים האחרונות עברה שינויים מהותיים ומחמירים בקשר לנהגים חדשים. במאמר זה נתמקד רק בהשלכות של עבירת נהיגה בשכרות על רישיון הנהיגה של נהג חדש.


מיהו נהג חדש?

– מי שקיבל רישיון נהיגה ולא היה לו ברשותו רישיון נהיגה לפני כן.

– מי שהיה בידו רישיון לנהיגת רכב מנועי מסוג אופנוע, תלת אופנוע, קטנוע, טרקטור, או מכונה ניידת ולא היה ברשותו רישיון לנהיגת רכב מנועי אחר לפני כן.

– משך הזמן של נהג חדש הוא שנתיים.

חשוב לציין כי המונח של נהג חדש אין לו שום קשר לגיל – כלומר כל הכללים הכתובים לגבי נהג חדש במאמר זה חלים על כל אדם אם הוא נהג חדש גם אם הוא מבוגר (בכל גיל).

הכמות המותרת של אלכוהול לנהג חדש על פי חוק

על פי חוק נהג חדש שייתפס עם כמות של 50 מיקרוגרם של אלכוהול בליטר 1 אוויר נשוף בבדיקת הינשוף או בבדיקת דם 10 מיליגרם של אלכוהול ב-100 מיליליטר של דם ייחשב לנהג שיכור. הכמויות שצוינו הן חמישית מהכמות שנקבעה לגבי נהגים שלא הוגדרו כאוכלוסייה מיוחדת.

חשוב לציין כי משטרת ישראל אוכפת החל מ-100 מיקרוגרם של אלכוהול בליטר 1 אוויר נשוף בבדיקת הנשיפה זאת לנוכח הסטייה הקיימת במכשיר הינשוף, לעומת זאת במקרה של בדיקת דם האכיפה היא החל ממה שקבוע בחוק כלומר 10 מיליגרם של אלכוהול ב – 100 מיליליטר של דם.

ענישה במקרה של נהג חדש החשוד בנהיגה בשכרות

ענישה מנהלית – משטרת ישראל:

קצין משטרה מדרגת מפקח ומעלה רשאי להשבית רכבו של נהג הדש החשוד בנהיגה בשכרות למשך 30 ימים ולפסול את רישיון הנהיגה שלו למשך 30 ימים. כמעט בכל המקרים קצין המשטרה משבית את הרכב ופוסל את רישיון הנהיגה של הנהג החדש החשוד בנהיגה בשכרות.

ענישה בבית המשפט:

אם נהג חדש יורשע בגין נהיגה בשכרות ייפסל למשך שנתיים לפחות מלהחזיק ברישיון נהיגה.

אם נהג חדש יורשע בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, ייפסל למשך 3 חודשים לפחות מלהחזיק ברישיון נהיגה.

חשוב לציין כי תמיד בהתחלה סעיף האישום הוא נהיגה בשכרות שעונש המינימום בגינו הוא מינימום שנתיים פסילה ומכאן החשיבות של פניה לעורך דין תעבורה מומחה כדי לבחון היטב את חומר הראיות במטרה לבטל את כתב האישום או להסב את סעיף האישום לנהיגה תחת השפעת אלכוהול שהעונש המינימלי לסעיף אישום זה הוא 3 חודשי פסילת רישיון נהיגה.

ענישה משרד הרישוי:

חשוב לציין כי על פי חוק נהג חדש שיורשע בגין נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול ללא שום קשר לתקופת הפסילה יידרש לעבור בחינות של המכון הרפואי, טסט ותיאוריה מחדש כדי לקבל רישיון נהיגה. זוהי דרישה חוקית שבדרך כלל עורכי דין שוכחים לעדכן את הלקוחות שלהם.

מדוע חשוב לפנות לעורך דין תעבורה מומחה

לעבירת נהיגה בשכרות השלכות חמורות על רישיון הנהיגה של נהג חדש. כפי שראינו הענישה היא בשלושה מישורים: המשטרה, בתי המשפט ומשרד הרישוי. פניה לעורך תעבורה מומחה יכולה להביא במרבית המקרים לתוצאות טובות שמאפשרות לנהג חדש להתמודד עם ההשלכות האמורות לעיל.

משרדנו עורכי דין תעבורה גל מוטאי ושות' מורכב מעורכי דין שוטרים בעברם בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום זה גם במשטרת ישראל וגם בשנים האחרונות כסנגורים. למשרד תוצאות מדהימות בכל תחום התעבורה ובעיקר בתחום נהיגה בשכרות.

טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

למדריך השלם לנהג החשוד בנהיגה בשכרות >>

מאמרים נוספים באותו נושא

מומלץ לקרוא גם

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין