Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

עורך דין תאונות דרכים

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

עורך דין תאונות דרכים

עורך דין תאונות דרכים – כיצד להתנהל מול מערכת המשפט והמשטרה

תאונה היא מקרה לא רצוני שיכולה להתרחש בכל מקום ולרוב היא עקב חוסר תשומת לב לחוקים, תקנות או גורמים סביבתיים. תאונה יכולה להתרחש בכל דרך, כולל כביש, מדרכה, חניה, דרך עפר, רחוב, מקום עבודה ועוד..

כאמור לרוב תאונות מתרחשות עקב אי ציות לחוקים ולתקנות ולכך כמה היבטים שחשוב שנהיה מודעים להם. במאמר זה נדון בהיבטים הפליליים, הנזיקין ותאונה במסגרת העבודה.

ההיבטים הפליליים

ישנם מקרים שבהם נהג מעורב בתאונת דרכים ועקב חקירת המשטרה מתעורר חשד כי לנהג יש אשמה בגרימת התאונה. במקרים אלה משטרת ישראל מגישה כתב אישום כנגד הנהג שמסתמנת אשמה כלפיו והוא צפוי לענישה בבית המשפט בהתאם לחומרת המקרה וחומרת העבירה שביצע הנהג שגרם לתאונה ולתוצאות התאונה.

במקרים אלה סעיפי האישום העיקריים הם: נהיגה בחוסר זהירות, נהיגה רשלנית ונהיגה בקלות ראש. במקרים של תאונות קטלניות בנוסף גרימת מוות ברשלנות, גרימת מוות בקלות דעת או הריגה.

פניה לעורך דין תאונות דרכים עם היבטים פליליים

כיצד כדאי להתנהג במקרה של תאונת דרכים שבה מסתמנת אשמה כלפי הנהג?

במקרים אלה רישיון הנהג גם בסכנה של פסילה מנהלית של קצין משטרה למשך חודשיים, ובמקרים של תאונות קטלניות שלושה חודשים. לכן מומלץ מאד לפני מסירת העדות להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונות דרכים (מומלץ יוצאי משטרה בוחני תנועה לשעבר) כדי לקבל הדרכה כיצד למסור עדות שתמנע הפללה עצמית מיותרת. כמוכן בהמשך הדרך כדי למנוע או להקטין נזקים לרישיון הנהיגה מומלץ לקבל ייצוג של אותו עורך דין מומחה לתאונות דרכים גם בבית המשפט.
טל לייעוץ מידי: 050-2266882 עו"ד גל מוטאי.

ההיבטים הנזיקיים

ישנם מקרים שבהם אדם מעורב בתאונת דרכים ולא מסתמנת שום אשמה כלפיו. במקרים אלה אדם המעורב (נהג או נוסע) זכאי לפיצוי בשני מישורים.
א) נזקי הגוף – במקרה זה אם האדם נפגע בתאונה ונחבל בגופו הוא זכאי לפיצוי מביטוח החובה.
ב) נזקי פח או רכוש אחרים – במקרה זה אדם זכאי לפיצוי עקב נזקי רכוש שנגרמו לו מצד שאשם בתאונה. בקרה זה הצד שני מפצה את האדם שנפגע באמצעות ביטוח המקיף או ביטוח צד ג.
במידה ולנהג אין ביטוחים כאמור, ניתן להגיש כנגדו תביעת נזיקין בבית המשפט בהתאם לסכום הנזק.

פניה לעורך תאונות דרכים עם היבטים נזיקיים

כיצד כדאי להתנהג במקרה של תאונת דרכים שבה לא מסתמנת אשמה כלפי אדם והוא ניזוק בגוף או ברכוש?

במקרים אלה מיד לאחר התאונה מומלץ לפני מסירת גרסה לסוכן הביטוח או למשטרה להתקשר לעורך דין תאונות דרכים מומחה תעבורה שהיה בעברו בוחן משטרתי כדי לקבל ייעוץ לגבי מסירת הגרסה ולפנות אליו לאחר מכן לצורך הגשת תביעת נזקי גוף.

במקרה שבו לנהג אין ביטוחים (מקיף או צד ג') ניתן באמצעות אותו עורך דין להגיש תביעת נזיקין בבית המשפט בהתאם לגובה הנזק. במידה ויש ביטוחים שמכסים את נזקים ניתן לפתור את הבעיה באמצעות סוכן הביטוח שלכם.
טל לייעוץ מידי: 0502266882 עו"ד גל מוטאי.

היבטים של דיני עבודה

ישנם מקרים שבהם אדם מעורב בתאונת דרכים כאשר הוא בדרך לעבודה, בחזרה ממנה או במסגרת העבודה. במקרים אלה קיימת לאדם שנפגע מהתאונה במסגרת עבודה, שתי אפשרויות:
א) לפנות לתביעה במסגרת של פלת"ד (חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים) ולתבוע ביטוח חובה של הרכב.
ב) לפנות לתביעה במסגרת דיני העבודה ולהגדיר את המקרה כתאונת עבודה.
לכל אחד ממסלולים אלה יתרונות וחסרונות משלהם, כל מקרה לגופו ולצורך קבלת החלטה מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים שהוא בעל התמחות גם בדיני עבודה וביטוח לאומי.

פניה לעורך דין לענייני תאונות דרכים עם היבטים של דיני עבודה

כאמור בכל מקרה של תאונת דרכים עם היבטים של דיני עבודה מומלץ לפני מסירת גרסה לסוכן הביטוח או למשטרה להתייעץ עם עורך דין מומחה תאונות דרכים עם התמחות בדיני עבודה וביטוח לאומי די להביא את התוצאה הטובה ביותר עבורכם.

עורך דין לתאונות אופנוע

ישנם נהגים שסבורים שקיימת הבחנה בין אופנוע לכלי רכב אחרים, כאן המקום להבהיר כי אין שום הבדל בין אופנוע לכלי רכב אחרים וכל הרשום במאמר זה הוא נכון ותקף גם לגבי רוכבי אופנוע.
טל לייעוץ מידי: 0502266882 עו"ד גל מוטאי.

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים או עורך דין מומחה לתאונות עבודה

אין שכר טרחה קבוע למקרים שבהם פונים לייצוג של עורכי דין, זאת משום שכל מקרה לגופו ומצריך טיפול שונה עם היקף עבודה שונה. שכר טרחה של עורך דין הוא לעיתים פונקציה של מידת מקצועיותו של עורך הדין והשנים, הוותק והניסיון שלו בתחום.

חשוב להבין שמי שמחפש עורך דין עם שכר טרחה (בכל מקרה ולא במקרה של תאונות דרכים) נמוך, מראש מוותר על מקצועיות, ותק, ניסיון והתוצאה הטובה ביותר. כעיקרון הקו המנחה הוא שככל שהמקרה חמור יותר כך שכר הטרחה גבוה יותר.

משרדנו מתמחה בתחום התעבורה ומורכב משוטרים, בוחני תאונות דרכים בדימוס עם עשרות שנות ניסיון במשטרת ישראל כשוטרים, ובנוסף עוסקים כעורכי דין המייצגים בשנים האחרונות כסנגורים בכל הארץ.

לקבלת ייעוץ 24/7 מוזמנים להתקשר לטלפון 0502266882 –
כל המאמרים באתר זה נכתבו בלשון זכר ומתייחסים לכל המינים כאחד.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.
כל הזכויות שמורות למשרד עו”ד תעבורה גל מוטאי ושות'

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין