Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

תאונות דרכים – חשוב לדעת

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

תאונות דרכים - חשוב לדעת

מעורבים בתאונה? פנו לייעוץ מידי!!

תאונת דרכים היא מקרה לא רצוני שמתרחש עקב מעורבות כלי רכב (אופניים, אופנוע, רכב או כל כלי אחר הנע מכוח מכני או מנועי), כאשר הנהג היה במצב של: א) חוסר זהירות ב) רשלנות ג) קלות ראש. תאונות הדרכים מתרחשות בדרגות חומרה שונות :

א) תאונת דרכים נזק בלבד (לרכוש)

ב) תאונת דרכים עם נפגעים קלה.

ג) תאונת דרכים עם דרגת חומרה בינונית.

ד) תאונת דרכים עם דרגת חומרה קשה.

ה) תאונת דרכים קטלנית.

בכל פעם שמתרחשת תאונת דרכים עם נפגעים בוחן המשטרה אמור להגיע לזירת התאונה כדי לאסוף ממצאים על מנת להגיע לחקר האמת בדבר נסיבות התרחשות התאונה והעמדה לדין של הנהג שלכאורה מסתמנת כלפיו אשמה.

במסגרת איסוף הממצאים הוא גובה מהמעורבים בתאונה עדויות. בנקודה זו על הנהג להיות מודע לכך שעדותו היא גורלית בדבר קביעת אשמה לגביו. כלומר הוא חייב לדעת כיצד למסור עדות, באיזה אופן ובאילו מונחים להשתמש.

למשל מרבית הנהגים אומרים שלא שמו לב, או הצד השני הוא זה שהפתיע אותם או פגע בהם. נהגים אלה לא מבינים ששימוש במונחים אלה יש בהם משום קביעה כי הם נהגו באחד המצבים שרשמתי לעיל (כלומר נהיגה בחוסר זהירות, נהיגה רשלנית או קלות ראש).

כאשר הנהג מואשם באחד מסעיפי אישום אלה, יש לך משמעות מכרעת לעניין הענישה כלפיו בהמשך בבית משפט, לפי כך מומלץ מאד לפני מסירת העדות לבוחן המשטרה לנצל זכות שמגיע לכם על פי חוק והיא ייעוץ עם עורך דין.

חשוב להבין הייעוץ חייב להיות עם עורך דין שמתמחה בתחום התעבורה. לא כל עורך דין יודע ויכול לייעץ בתחום זה שכן מדובר בתחום מקצועי.

להמשך קריאה מעמיקה בנושא תאונות דרכים במאמר אקדמי לחצו כאן

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

המאמר נכתב ע"י עורכי הדין גל מוטאי ושות' בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה.

כל הזכויות שמורות למשרד עו"ד תעבורה גל מוטאי ושות'

משרדנו כמשרד עו"ד תעבורה מורכב משוטרים בדימוס עם עשרות שנות במשטרת ישראל כשוטרים, ובנוסף עוסקים כעורכי דין המייצגים בשנים האחרונות כסנגורים בכל הארץ. טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין