Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ערעור על משפט תעבורה לאחר הרשעה בגזר הדין

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

ערעור על משפט תעבורה

ערעור על משפט תעבורה – מה ניתן לעשות לאחר הרשעה בגזר הדין?

ישנם מקרים רבים שבהם נהגים מורשעים בגין עבירות תעבורה ובעקבות ההרשעה או חומרת הענישה חשים שנעשה כלפיהם אי צדק. במאמר זה נציין מה הפתרון למקרים אלה וכיצד ראוי לטפל בעניין.

ערעור על פסק דין הוא מקרה שבו אדם קיבל החלטה בבית המשפט והוא אינו מסכים עם ההחלטה שהתקבלה לגביו ומעוניין לעלות לערכאה מעל, כדי לשנות את ההחלטה. במקרה כזה מיום קבלת ההחלטה, (במקרה תעבורה ופלילי, מיום גזר הדין) יש פרק זמן של 45 ימים להגשת הערעור לערכאה מעל בית המשפט שבו התקבלה ההחלטה. כלומר אם ההחלטה התקבלה בבית משפט השלום, הערעור יהיה לבית המשפט המחוזי.

במקרה שבו מי מהצדדים אינו מסכים עם ההחלטה שהתקבלה בערכאה השנייה לא ניתן להגיש ערעור לעליון אלא להגיש בקשת רשות ערעור. במקרה זה חובה להראות כי קיימת סוגיה שיש בה עניין ציבורי ועקרוני שחורג מהמקרה הפרטי המדובר. כמובן שמעבר לכך נכון לשכנע את בית המשפט העליון כי ראוי לקבל את בקשת רשות הערעור מטעמי הצדק.


מהם המקרים שבהם כדאי לערער?

1. במקרה שבו אדם קיבל פס"ד בהעדר (כלומר לא היה נוכח בבית המשפט). במקרה כזה ראוי לבדוק את התוצאה ולבחון אילו היה מיוצג מה הייתה יכולה להיות התוצאה. אם הפערים הם קיצוניים לחובת הנאשם, ראוי לבחון אפשרות הגשת ערעור.

2. במקרה שבו אדם ניהל משפט ללא ייצוג וקיבל החלטה שלדעתו אינה ראויה ואינה צודקת. במקרה כזה חשוב להיוועץ בעורך דין מומחה כדי לבחון את ההליך ואת ההחלטה.

3. כאשר אדם קיבל עונש והוא חש כי הענישה קיצונית ביחס לעבירה שנעברה. במקרה כזה גם ראוי להיפגש עם עורך דין מומחה כדי לבחון את הענישה לפי ההלכה הנהוגה וביחס לחומרת העבירה ולהחליט האם כדאי להגיש ערעור.

4. במקרה שבו עולה מתוך פסק הדין כי קיימת טעות בפרשנות החקיקה או הפסיקה.

אם כן כאשר קיימת טעות בהרשעה או טעות בקביעת העונש, תמיד נכון וראוי לבחון אפשרת הגשת ערעור כאשר עורך הדין שאתם מתייעצים עמו, אמור לבצע הערכת סיכויים להצלחת הערעור. חשוב לעשות עבודה מקצועית, זאת משום שבמקרים מסוימים המצב יכול להשתנות לרעת המערער עוד יותר, אם הערעור לא יוגש באופן מקצועי ונכון.

האם אפשר להגיש ערעור במקרה של הסדר:

התשובה לכך היא חיובית אולם חשוב להבהיר כי סיכויי הערעור נמוכים ביותר לנוכח העובדה כי הצדדים הסכימו על ההרשעה ועל הענישה ולכאורה אין סיבה לדון במקרה שוב. במקרה של הסדר נכון לערער רק במקרה שאדם יכול להוכיח באופן וודאי כי לא היה מודע לפרטי ההסדר וכי יש בקיומו אי צדק מובהק.

לקבלת ייעוץ 24/7 מוזמנים להתקשר לטלפון 0502266882 –
כל המאמרים באתר זה נכתבו בלשון זכר ומתייחסים לכל המינים כאחד.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

המאמר נכתב ע”י עורכי הדין גל מוטאי ושות' בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה.
כל הזכויות שמורות למשרד עו”ד תעבורה גל מוטאי ושות'

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין