Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

הרפורמה הצפויה בעבירות תעבורה 2021

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

;

עו"ד גל מוטאי
כדי להוריד עומסים מבתי המשפט, מחוקקים חסרי אחריות לא רק פוגעים בזכויות האדם אלא גם מסכנים חיי אזרחים.
בימים האחרונים פורסמו כתבות בתקשורת "רפורמה במהירות מופרזת", חשוב להבהיר שהרפורמה מתייחסת לכל עבירות התעבורה מסוג קנס ואף חלק מעבירות מסוג הזמנה לדין ולא רק עבירות מהירות. המטרה – להפוך את עבירות התעבורה להפרה מנהלית אשר לכך משמעויות חמורות של פגיעה בזכויות האדם בישראל.

עמדת משרד המשפטים

הצורך ברפורמה התעורר עקב העומסים הקיימים בבתי המשפט לנוכח העובדה שרבים מהנהגים שמקבלים דוחות קנס מגישים בקשות להישפט ובכך הם מציפים את בתי המשפט.
משרד המשפטים על מנת להתמודד עם הבעיה, במקום להוסיף תקני שופטים החליט להעביר רפורמה שבאמצעותה מתכוונים להפוך את עבירות התעבורה מסוג קנס להפרות מנהליות.

מה בעצם אומרת הרפורמה?

המשמעות היא שנהג שיקבל דוח מהמשטרה לא יוכל להגיש בקשה להישפט כדי להוכיח את חפותו, אלא יצטרך להגיש עתירה מנהלית שכרוכה בעלויות גבוהות ורק עשירים יוכלו להרשות לעצמם להיכנס להליך מסוג זה. במילים אחרות שוטר שרושם את הדוח הופך גם לשופט וגם לתליין.

האם זכויות הנהגים יפגעו בעקבות הרפורמה?

רפורמה זו במידה ותצליח, ותעבור את הליך החקיקה, תפגע באופן משמעותי בזכויות האדם בישראל. אזרחים יקבלו אישומים במסווה של הפרה מנהלית, יצברו נקודות, רישיונם יישלל, פרנסתם תיפגע וכל זאת מבלי שיהיה ביכולתם להגן על עצמם ולהוכיח את חפותם בבית המשפט. המדינה כדי להוריד עומס מבתי המשפט מוכנה לפגוע בזכות הבסיסית ביותר של כל אזרח ומטרתה – גישה נוחה וקלה לבתי המשפט.

האם המדינה לא למדה מניסיון עבר?

לא זו בלבד אלא כדי להוריד עומס מבתי המשפט המדינה בשנים האחרונות העבירה רפורמה נוספת ובה העלו את רף עבירות המהירות באופן משמעותי כך שלפני הרפורמה במידה ונהג בדרך עירונית נסע במהירות של 81 קמ"ש במקום 50 קמ"ש היה מקבל הזמנה לדין ובכך היה נוצר עומס על בתי המשפט. המדינה כדי להוריד את העומס מבתי המשפט העבירה רפורמה וכיום כדי שנהג יקבל הזמנה למשפט בדרך עירונית – צריך לנסוע במהירות של 96 קמ"ש (לפני ההפחתה של 5 קמ"ש המבוצעת על ידי משטרת ישראל).


לסיכום

ניתן לראות שכדי להוריד עומסים מבתי המשפט מחוקקים חסרי אחריות לא רק פוגעים בזכויות האדם אלא גם מסכנים חיי אזרחים. היום כדי שנהג יקבל הזמנה למשפט בגין עבירת מהירות בדרך עירונית חייב לנסוע במהירות מטורפת שמסכנת חיי אדם. וכל זאת עושים המחוקקים במקום להוסיף תקני שופטים ולחזק את מערכת המשפט.

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין