Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

תאונות דרכים , סוכני ביטוח ועורכי דין מומחים

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

תאונות דרכים

על תאונות דרכים , סוכני ביטוח ועורכי דין מומחים

עו"ד גל מוטאי

הקדמה

כידוע לכולם אירועי תאונות דרכים מתרחשות בארץ בתדירות ובמספרים גבוהים. אירועים אלה גורמים לפגיעה קשה בחיי אדם במספר ההרוגים ופצועים קשה מידי יום ובנוסף נזקים כלכליים קשים למעורבים וחברות הביטוח. במאמר זה נבהיר כמה מונחים בסיסים ונדון ביחסי הגומלין בין סוכני הביטוח לעורכי דין והחשיבות של מעורבות עורכי דין מומחים בכל תאונה קטלנית, קשה ועד קלה ביותר.

תאונת דרכים היא אירוע לא מכוון ולא רצוי אשר מתרחש עקב נהיגה בחוסר זהירות, נהיגה ברשלנות או נהיגה בקלות ראש של אחד או יותר מהמעורבים.

פרשנות מונחים

בקצרה אבהיר את המונחים – נהיגה בחוסר זהירות מקרה שבו מתרחשת תאונה עקב חוסר תשומת לב רגעית ולא מכוונת של נהג כאשר אותה ההתנהגות שגרמה לתאונה לא נאסרה בחוק באופן מפורש. נהיגה רשלנית היא מקרה של מחדל של נהג שגרם לתאונה אשר קיימת חובה חוקית ומפורשת לפעול כדי למנוע תאונת דרכים. נהיגה בקלות ראש היא מקרה שבו נהג יוזם עבירה אשר מודע לסיכון, ובכך גורם לתאונת דרכים.

חשוב להבהיר כי מונחים אלה לא הוגדרו בחוק באופן מפורש, הם מונחים מורכבים וקיימים מבחנים רבים לצורך קביעה האם בוצעה עבירה ואם כן איזו מהן. מי שמעוניין להבין את המונחים לעומק מוזמן לקרוא מאמר אקדמי – להלן הקישור למאמר : https://bit.ly/35jBpfY

(ניתן לכתוב בגוגל גם " גל מוטאי נהיגה רשלנית" קיים קישור בתוך המאמר הקצר)

נראה לכאורה כי מקרים של תאונות הם מקרים פשוטים וכל נהג סביר יכול לדעת אם הוא אשם בתאונה או אם הצד השני. נראה גם כי כל נהג יודע היטב את תקנות התעבורה והוא גם יכול לתאר באופן נכון את שאירע בתאונה ולתאר נכון את התנאים, הנסיבות ואת זירת התאונה.

כאן המקום להבהיר כי מתוך ניסיוני כ- 20 שנים במשטרת ישראל בתחום התעבורה ובשמונה שנים האחרונות כסניגור בתחום דיני התעבורה יכול לומר באופן ברור כי במרבית המקרים הנהגים לא יכולים ולא יודעים לתאר נכון את נסיבות התאונה, את תנאי השטח ואת מידת אשמו של מי מהמעורבים.

מצב של תיאור לא נכון של נסיבות התאונה וזירת התאונה יכול להביא למצבים הבאים:

– הפללה עצמית בעדות שנהגים מגישים במשטרה ובכך יכולים להביא להגשת כתב אישום מיותר ופסילת רישיון הנהיגה של הנהג המעורב על לא עוול בכפו.

– סוכן הביטוח שמקבל תיאור לא נכון, יכול להביא למצב שהגשת תביעה לא נכונה כנגד פוליסת הביטוח של הנהג המעורב ובכך לגרום לנזקים כלכליים לחברת הביטוח אשר ביטחה את הנהג.

חשיבות הייעוץ של סוכן הביטוח עם עורך דין תעבורה מומחה

מומלץ במקרה של קבלת דיווח על תאונת דרכים (כל תאונה) על ידי הסוכן, להפנות מיידית את הלקוח לעורך דין תעבורה מומחה לייעוץ וחקירה לגבי נסיבות התאונה כדי לקבל תמונת מצב אמיתית על התרחשות התאונה ומידת אחריותו של הנהג המעורב. על ידי ייעוץ והדרכה נכונה של הנהג לגבי מסירת גרסתו לחברת הביטוח ניתן לחסוך נזקים כלכליים רבים שיכולים להיגרם בהיעדר הייעוץ. גם בחישובי עלות מול תועלת, לייעוץ עם עורך דין תעבורה מומחה, עדיין עלות מזערית ביחס לנזקים שיכולים להיגרם לחברת הביטוח.

חשיבות הייעוץ עבור המעורב בתאונת דרכים עם עורך דין תעבורה מומחה

נהג שמעורב בתאונת דרכים מומלץ עבורו שלא למסור שום גרסה למשטרה לפני קבלת ייעוץ מעורך דין תעבורה . קבלת ייעוץ והכוונה למסירת גרסה נכונה ותיאור נכון של נסיבות התאונה יכולה לחסוך כתב אישום ופסילת רישיונו של הנהג לתקופות ארוכות.

המאמר נכתב על ידי עורך דין גל מוטאי עם עשרות שנות ניסיון בתחום תעבורה במשטרת ישראל וכסנגור. משרד עורכי דין תעבורהגל מוטאי ושות'.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין תעבורה גל מוטאי ושות' המייצג בתחום התעבורה בכל הארץ – זמינים בטלפון: 050-2266882 לייעוץ וייצוג 24 שעות ביממה.

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין