Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ערעור לרשות הרישוי על פסילת רישיון

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

ערעור לרשות הרישוי על פסילת רישיון

האם אני יכול להשפיע על החלטת רשות הרישוי לפסול את רישיון הנהיגה שלי?

נהג שקיבל הודעה על פסילת רישיון הנהיגה, רשאי לפנות למשרד הרישוי תוך 30 יום מיום ההודעה בבקשה לקבוע מועד להשמעת טענותיו. במידה והנהג פנה כאמור בד"כ דוחים את מועד תחילת הפסילה בחצי שנה.

ע"פ התקנה בתום 45 ימים ממועד ההודעה או לאחר שניתנה לנהג הזדמנות להשמיע את טענותיו , תיתן רשות הרישוי את ההחלטה לעניין אמצעי התיקון שבהם יחויב הנהג. החליט רשות הרישוי שאמצעי התיקון יהיה מסוג פסילה , תודיע לו על מועד שבו תחל הפסילה.

מה אנחנו יכולים לטעון בשימוע?
הזכות לשימוע אינה בעלת תוכן משמעותי זאת משום שאין סמכות לפקיד ברשות הרישוי שלא לפסול את רישיון הנהיגה שלכם. זאת למרות שרשום בתקנות כי רשות הרישוי יכולה מנימוקים מיוחדים שתרשום בהחלטתה, להטיל על נהג אמצעי תיקון אחר ושונה מפסילת רישיונו.

נכון להיום הנימוק היחיד שיכול להשפיע על החלטת משרד הרישוי, הוא האם יש נכה על כיסא גלגלים במשפחה הקרובה של הנהג שזקוק לסיוע מהנהג שרישיונו עומד להיפסל וגם במקרה הזה משרד הרישוי מקצר את תקופת הפסילה ולא מבטל אותה לחלוטין.

נימוקים של רישיון הנהיגה מהווה אמצעי פרנסתו שלא הנהג לא מהווה נימוק מיוחד שלא לפסול את רישיון הנהיגה.


כיצד ניתן לערור על החלטות משרד הרישוי בעניין שיטת הניקוד?
ניתן לערור על החלטות משרד הרישוי בפני בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית המשפט לעניינים המנהליים. במקרים אלה הסיכוי להצלחה בערעורים אלה הם מאד נמוכים לדעתי זאת משום שבתי המשפט אינם מעוניינים לפתוח אפשרות זו בפני הציבור כדי שלא ליצור עומס על בתי המשפט.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

המאמר נכתב ע"י עורכי הדין גל מוטאי ושות' בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה.

כל הזכויות שמורות למשרד עו"ד תעבורה גל מוטאי ושות'

משרדנו כמשרד עו"ד תעבורה מורכב משוטרים בדימוס עם עשרות שנות במשטרת ישראל כשוטרים, ובנוסף עוסקים כעורכי דין המייצגים בשנים האחרונות כסנגורים בכל הארץ. טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין