Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מהי שיטת הניקוד?

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

שיטת הניקוד

רוצים לדעת מהי שיטת הניקוד? איך היא משפיעה על רישיון הנהיגה שלכם? כמה נקודות יש בצידה של כל עבירה? מתי "ייעלמו" לכם הנקודות שצברתם ומהם התנאים לכך? מתי משרד הרישוי יפסול את רישיון הנהיגה שלכם ולאיזה פרקי זמן? מהי זכות השימוע, מתי היא ניתנת ומה את יכולים לעשות?

שיטת הניקוד אומצה בישראל מזה שנים רבות לצורך הרתעה ופיקוח על נהגים סדרתיים שמבצעים עבירות רבות . על ידי השימוש בשיטה משרד הרישוי נוקטת באמצעים מנהליים (ולא משפטיים) כדי להטיל על נהגים מגבלות כגון פסילת רישיונות נהיגה ולכפות עליהם לבצע אמצעי תיקון שיקטינו את כמות העבירות שמבוצעות על ידם, ואת מספר תאונות הדרכים שבהן הם מעורבים. כעת איני מביע דעה כלשהי על הצלחת השיטה וחוקיותה, אם כי עשיתי כן בעבר במאמר אחר שפורסם באתר מאקו. חשוב להסביר כי שיטה זו בעת הטלת מגבלות על נהג, אינה בוחנת את נסיבותיו האישיות של הנהג אלא הדבר החשוב וכמעט היחידי שנבחן זה מספר הנקודות שנצברו על ידי הנהג. אשר על כן כדאי להיות מודעים לשיטה, להכיר אותה על מנת למנוע סיבוכים בעתיד וחשוב מכל להבין כי בצידה של כל עבירת תנועה קיימות נקודות ולפני שממהרים לשלם דוחות או להודות בביצוע עבירה בבית המשפט חושב מאד להתייעץ עם עם עו"ד תעבורה כדי לבחון אפשרות של צמצום נזקים.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

המאמר נכתב ע"י עורכי הדין גל מוטאי ושות' בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה.

כל הזכויות שמורות למשרד עו"ד תעבורה גל מוטאי ושות'

משרדנו כמשרד עו"ד תעבורה מורכב משוטרים בדימוס עם עשרות שנות במשטרת ישראל כשוטרים, ובנוסף עוסקים כעורכי דין המייצגים בשנים האחרונות כסנגורים בכל הארץ. טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין