Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

התיישנות דוחות תנועה – מתי הדוח / כתב האישום מתבטל?

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

התיישנות דוחות

התיישנות דוחות תנועה – מתי לדוח או לכתב האישום כבר אין תוקף

ישנם מקרים שונים שבהם דוחות תנועה מתיישנים וברגע ההתיישנות דינו של הדוח או כתב האישום בטל ואין כל השלכה על הנהג. במאמר קצר זה נסביר את המקרים כולל תקופות ההתיישנות והתנאים לכך לפי החוק (במאמר זה לא נתייחס לדוחות עירייה וחניות).

התיישנות עבירות תעבורה לאחר שנהג קיבל דוח קנס או הזמנה לדין

עבירות התעבורה ברובן המכריע הן עבירות מסוג עוון (עבירות שענישה בגינן היא משלושה חודשי מאסר עד שלוש שנים מאסר)
תקופת ההתיישנות של עבירות מסוג עוון היא 5 שנים. כלומר אם המדינה לא עשתה שום פעולה כדי להביא לדין את הנהג במקרה של הזמנה לדין, הדוח אמור להתיישן ודינו ביטול.
מקרים של התיישנות לפי קטגוריה זו הם נדירים ביותר ואף ניתן לומר שהם לא קיימים, זאת משום המדינה בנתה מנגנונים מסודרים ויעילים של טיפול בדוחות אלה.


קיבלתי קנס או נשפטתי בבית המשפט (קיבלתי עונש) מתי מתיישן העונש?

כאמור עבירות תעבורה הן עבירות מסוג עוון. עונשים בגין עבירות מסוג עוון מתיישנים לאחר 10 שנים. כלומר אם אדם נשפט וקיבל עונש בגין עבירת תעבורה (מסוג עוון) והמדינה לא פעלה כדי לממש או להוציא לפועל את העונש, העונש התיישן לאחר 10 שנים ולא ניתן להוציא אותו לפועל יותר.


קיבלתי קנס וביקשתי להישפט תוך כמה זמן חייבים לשלוח לי מועד משפט?

במקרה שבו נהג קיבל קנס וביקש להישפט, על משטרת ישראל לשלוח מועד משפט לנהג תוך שנה מיום הגשת הבקשה. במקרה שבו לא נשלח מועד משפט תוך שנה לנהג, הדוח מתיישן ודינו ביטול. (חשוב לשלוח את הבקשה בדואר רשום ולשמור את אישור עם מועד השליחה לצורך ההוכחה).


קיבלתי דוח מצלמה תוך כמה זמן המשטרה חייבת לשלוח לי את הדוח?

במקרה של עבירה המתועדת על ידי מצלמה (כל מצלמה), חובה על משטרת ישראל לשלוח את הדוח תוך 4 חודשים מיום ביצוע העבירה לנהג. במקרה של שליחת הדוח תוך יותר מ – 4 חודשים, הדוח מתיישן ודינו ביטול.


ביצעתי עבירה ושוטר שתפס אותי אמר שישלח אלי את הדוח הביתה, תוך כמה זמן הוא חייב לשלוח?

במקרה שבו אדם ביצע עבירת תנועה ונתפס על ידי שוטר שלא רושם דוח במקום (פרט למקרה של תאונה עם נפגעים), המשטרה חייבת לשלוח את הדוח לנהג תוך שנה מיום ביצוע עבירה. במקרה של אי שליחת הדוח תוך שנה, העבירה מתיישנת ודינה ביטול.

משרדנו גל מוטאי ושות' עו"ד תעבורה מורכב משוטרים בדימוס עם עשרות שנות במשטרת ישראל כשוטרים, ובנוסף עוסקים כעורכי דין המייצגים בשנים האחרונות כסנגורים בכל הארץ.
טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 0502266882 –

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין