Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – שאלות ותשובות

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – פורום שאלות ותשובות

1. הגעתי לצבירה ל 36 נקודות פעם שניה (72 נקודות) ומשרד הרישוי פסל לי את רישיון הנהיגה ל -9 חודשים. האם בתום תקופת הפסילה יפנו אותי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

תשובה: כן . על פי חוק נהג שמגיע לצבירה של 36 נקודות פעם שניה במשך 6 שנים חייב בתום תקופת הפסילה (9 חודשים) לבצע טסט ותיאוריה מחדש ובחינות של המכון הרפואי לצורך קבלת רישיון נהיגה מחדש.
לתשובה מורחבת ראה מאמר המכון הרפואי – משרד הרישוי.

2. ביקשתי להוציא רישיון על אוטובוס ובמשרד הרישוי הפנו אותי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. השאלה היא מדוע? ומה בודקים שם?

תשובה: לפי חוק נהג שמבקש להוציא רישיון נהיגה על רכב ציבורי מופנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים כדי לבחון האם מצבו הבריאותי תקין והאם הוא אינו מסוכן לציבור. לתשובה מורחבת ראה מאמר המכון הרפואי – משרד הרישוי.

3. קיבלתי מחלת סכרת וזימנו אותי ל מכון הרפואי לבטיחות בדרכים – האם אני זקוק לעורך דין?

תשובה: נהג שחולה במחלה כרונית שעלולה להשפיע על נהיגתו מוזמן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים כדי לבחון את יכולתו להחזיק ברישיון נהיגה מבחינה בריאותית. חשוב לשים לב כי המקרה של מחלת הסוכרת אם אין פגיעה באיברי המטרה כגון עיניים, רגליים ועוד.. המחלה לא אמורה להשפיע על רישיון הנהיגה. להסבר מורחב ראה מאמר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מחלות .

4. אני נהג חדש וקיבלתי הזמנה למשפט בגין נהיגה בשכרות, האם יזמינו אותי לבחינות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

תשובה : נהג חדש שמורשע בגין נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, ללא שום קשר לתקופת הפסילה וללא שום קשר למועד ההרשעה, בתום ריצוי העונש ( פסילה, קנס, מאסר או עבודות שירות) כדי לחדש רישיון נהיגה הוא ייאלץ לעבור טסט ותיאוריה מחדש ובחינות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים . למידע מורחב בנושא ראה מאמר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – משרד הרישוי.

5. זימנו אותי לבדיקה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מה הסמכויות של המכון הרפואי?

תשובה: למכון הרפואי לבטיחות בדרכים יש סמכויות נרחבות החל מהטלת מגבלה על רישיון הנהיגה ועד לשלילתו לחלוטין. למידע נרחב בנושא הזה ראה מאמר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

6. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסל לי את רישיון הנהיגה, מה אני יכול לעשות?

תשובה: במקרה כזה מומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה לבחון אפשרות האם כדאי להגיש ערר על החלטת המכון הרפואי. למידע מורחב בנושא הגשת ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ראה מאמר ועדת ערר תל השומר – המכון הרפואי.

7. הגשתי תביעת נכות כנגד ביטוח לאומי, האם זה יכול להשפיע על רישיון הנהיגה שלי?

תשובה: כאשר אדם מגיש תביעת נכות נגד ביטוח לאומי ומתברר לרופאים בבדיקה כי אכן לנכותו יש השפעה על כושר הנהיגה שלו, הם מחויבים להעביר דיווח על כך למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במקרים אלה מומלץ מאד להתייעץ עם עורך דין תעבורה מומחה כדי לוודא שרישיון הנהיגה שלך לא בסכנה. למידע מורחב בנושא ראה מאמר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

8. תפסו אותי עם מריחואנה לשימוש עצמי וקיבלתי זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. האם ייקחו לי את הרישיון?

תשובה: כל אדם שנתפס עם כל כמות של סם ללא קשר לנהיגה הוא מוזמן למכון הרפואי לצורך בדיקה. שם הוא יעבור בדיקת שתן ובדיקה על ידי פסיכולוגים לצורך בחינת מידת המסוכנות שלו. במקרה זה מומלץ לפנות למכון הרפואי עם עורך דין תעבורה מומחה כדי למנוע מצב של שלילת רישיון הנהיגה שלכם. למידע מורחב בנושא ראה מאמר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – משרד הרישוי.

9. שחררו אותי מצה"ל בגלל שהורדתי פרופיל ל – 21 . האם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ישללו לי את הרישיון?

תשובה: כל אדם שמשוחרר מצה"ל עקב מצב בריאותי או נפשי אשר מתעורר חשש כי מצבו הבריאותי ישפיע על כושר הנהיגה שלו יוזמן למכון הרפואי לבדיקה. לקבלת מידע מורחב בנושא ניתן לקרוא מאמר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

10. קיבלתי אירוע מוחי לפני חצי שנה היום אני מרגיש מצוין. קיבלתי זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. מה אני צריך לעשות?

תשובה: במקרה של אירוע מוחי – CVA המוסד הרפואי שמטפל בחולה חייב על פי חוק להעביר דיווח למכון הרפואי כדי לבחון את מצבו הרפואי והאם הוא יכול להחזיק ברישיון נהיגה. לקבלת מידע מורחב בנושא ניתן לקרוא מאמר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מחלות.

11. אני סובל מבעיות שינה . הלכתי לרופא לבדיקה והתברר שאני סובל מדום נשימתי במהלך שינה האם זה ישפיע על רישיון הנהיגה שלי?

תשובה: כאשר מתברר כי אדם סובל מדום נשימתי במהלך שינה, המוסד הרפואי המטפל חייב על פי חוק להעביר דיווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במקרה זה מומלץ לפנות לבדיקה בליווי עורך דין תעבורה מומחה כדי למנוע מצב של שלילת רישיון הנהיגה. לקריאה מורחבת בנושא זה ניתן לקרוא מאמר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מחלות.

12. הגעתי לגיל 85 , זימנו אותי לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, האם המכון הרפואי רשאי לשלול את רישיון הנהיגה שלי ?

תשובה : התשובה היא אם מצב הבריאותי שלך תקין אין סיבה לשלול לך את רישיון הנהיגה. אולם אם אתה סובל ממחלה כלשהי שפוגעת בכושר הנהיגה שלך, ייתכן כי המכון הרפואי ישלול את רישיון הנהיגה שלך. למידע מורחב בנושא זה ניתן לקרוא מאמר המכון הרפואי – מחלות.

13. הורשעתי בגין עבירת נהיגה בשכרות ונפסלתי שנתיים אני בעל רישיון נהיגה 25 שנה. כעת אני מתכוון לחדש רישיון נהיגה. האם יזמינו אותי למכון הרפואי?

תשובה : כל נהג שמורשע בגין עבירת נהיגה בשכרות ללא קשר לוותק ברישיון הנהיגה וללא קשר לתקופת הפסילה כדי לחדש רישיון נהיגה הוא אמור לעשות טסט ותיאוריה מחדש ולעבור בדיקות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במקרים אלה מומלץ מאד להיוועץ עם עורך דין תעבורה כדי למנוע מצב של שלילת רישיון על ידי המכון הרפואי. לקבלת מידע מורחב בנושא ניתן לקרוא מאמר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – משרד הרישוי.

14. לפני חודש קיבלתי התקף אפילפסיה חד פעמי. הגעתי לבית חולים לטיפול ושוחררתי . האם יזמינו אותי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים והאם יש סיכוי שייקחו לי את רישיון הנהיגה?

תשובה: כאשר אדם עובר התקף אפילפטי ומועבר לבית חולים לטיפול רפואי, בית החולים מחויב על פי חוק להעביר דיווח למכון הרפואי לצורך בדיקה האם הנהג יכול להמשיך ולהחזיק ברישיון נהיגה. במקרה זה קיים סיכוי לשלילת רישיון הנהיגה על ידי המכון הרפואי ולכן כדאי להיוועץ עם עורך דין תעבורה מומחה. לקריאה של מידע מפורט בנושא הזה מומלץ לקרוא מאמר המכון הרפואי – מחלות.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין תעבורה גל מוטאי ושות' מייצגת בתחום התעבורה בכל הארץ – הטלפונים 050-2266882 זמינים עבורכם לייעוץ וייצוג 24 שעות ביממה.

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין