Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ערעור על דוח או קנס משטרה

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? 

במרבית המקרים נהגים מקבלים דוחות וממהרים לשלם את הקנס או להודות בעבירה בבית המשפט כדי לסיים את המקרה ללא התייעצות כלל עם עורך דין תעבורה.

נהגים אלה לרוב לא מבינים את משמעות תשלום הדוח או הודאה בביצוע העבירה בבית המשפט גם אם היא אינה כרוכה בפסילת רישיון הנהיגה שלהם.

חשוב לדעת שבגין כל עבירה כמעט, היום קיימת חובת נקודות אשר ברגע שנהג משלם את הדוח או מודה בביצוע העבירה, נקודות אלו באופן אוטומטי נזקפות לחובתו של הנהג ולכך השלכות חמורות בהמשך על רישיון הנהיגה שלכם.

 

האם האפשר לבטל דוח משטרה?

ישנם מקרים שבהם נהג מקבל דוח הזמנה לדין או קנס משוטר והוא בטוח כי לא ביצע את העבירה המיוחסת לו בדוח. אם לנהג ישנה הוכחה חד משמעית אשר לא ניתנת לסתירה כגון צילום וידאו או כל ראיה אחרת חד משמעית, המוכיחה כי לא בוצעה עבירה על ידו, הוא יכול תוך 30 ימים מיום ביצוע העבירה לפנות למרכז פניות נהגים בדואר רשום בבקשה מנומקת לביטול הדוח.

חשוב לציין: במקרה כזה חובה על הנהג לשמור אצלו העתק מכל מסמך או ראיה שהוא שולח למרכז פניות נהגים ולנהל מעקב לקבלת המסמכים וטיפול בהם.

 

דוח משטרה

ערעור על דוח משטרה או הגשת בקשה להישפט:

כאמור מומלץ בכל מקרה של קבלת דוח הזמנה לדין או קנס לפנות לייעוץ עורך דין תעבורה מומחה בכדי לבדוק את חוקיות הדוח.

 

במקרה של דוח קנס:

אם עורך הדין ממליץ להגיש בקשה להישפט חובה להגיש את הבקשה תוך 90 ימים מיום קבלת הדוח. אסור במקרה זה לשלם את הקנס, כי במידה ומשלמים המשמעות המשפטית היא שאתם מודים בביצוע העבירה ובכך הדוח ייסגר, תאבדו את זכותכם להישפט והנקודות יירשמו לחובתכם.

חשוב מאד: לשים לב לעובדה כי אם לא משלמים את הדוח תוך 90 ימים ולא מגישים בקשה להישפט המשמעות המשפטית היא גם כאילו אתם מודים בביצוע העבירה ובכך הדוח ייסגר, תאבדו את זכותכם להישפט והנקודות יירשמו לחובתכם.

לייעוץ ובדיקת הדוח ללא התחייבות : 050-2266882 עו"ד גל מוטאי

 

משטרת התנועה

 

במקרה של הזמנה לדין:

כדאי להיעזר בעורך דין תעבורה מומחה על מנת לתת לכם ייצוג הולם בבית המשפט במטרה למנוע נזקים ופסילת רישיון הנהיגה שלכם שלא לצורך.

ניקוד בגין עבירות והשלכות לרישיון הנהיגה

חשוב לשים לב כי מעבר לסכום הקנס בגין דוחות המשטרה, ותקופת פסילת רישיון הנהיגה ע"י בית המשפט, ישנן השלכות נוספות על רישיון הנהיגה ע"י משרד הרישוי באמצעות קורסי נהיגה מונעת ופסילת רישיון הנהיגה לתקופות ארוכות יותר. ומכאן החשיבות של טיפול מקצועי ע"י עורך תעבורה מומחה בדוחות המשטרה.

 

להלן ניקוד העבירות וההשלכות לגבי רישיון הנהיגה.

ניקוד בגין עבירות: (נכון ל – 18.12.2018)

נהיגה בשכרות – 10 נקודות.

מהירות מופרזת חלקן – 10 נקודות.

רמזור אדום – 10 נקודות.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סם – 10 נקודות.

סירוב להיבדק – 10 נקודות.

שימוש בטלפון נייד בעת נהיגה – 8 נקודות.


ההשלכות הניקוד הן:

צבירה של 12 נקודות – קורס נהיגה מונעת בסיסי + מעבר מבחן סיום בהצלחה

צבירה בין 14-24 נקודות – קורס נהיגה מונעת מתקדם + מעבר מבחן סיום בהצלחה

צבירה של 36 נקודות – פסילת רישיון נהיגה למשך 3 חודשים + תיאוריה מחדש.

צבירה של 36 נקודות נוספות תך 6 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה שבגינה נפסלת 3 חודשים בפעם הראשונה – פסילת רישיון נהיגה למשך 9 חודשים + טסט + תיאוריה מחדש + מכון הרפואי ושני קורסי נהיגה מונעת נוספים.

למידע נוסף בנושא שיטת הניקוד לחץ כאן >>

 

טיפים חשובים:

1. קיבלת דוח קנס על עבירה שיש בגינה נקודות? פנה מיד לייעוץ עם עורך דין תעבורה כדי לבחון אפשרות הגשת בקשה להישפט כדי לבטל את דוח המשטרה או לבטל את הנקודות. שים לב מגישים בקשה להישפט רק אם הסיכויים לביטול הנקודות הם גבוהים

2. קיבלת הזמנה למשפט ויש בגין העבירה נקודות או סכנת פסילה? מומלץ מאד לפנות לייעוץ וייצוג עורך דין תעבורה מומחה כדי לקבל ייצוד הולם ולצמצם נזקים עתידיים.

3. קיבלת קנס או הזמנה לדין ללא נקודות או סכנת פסילה? ניתן לפנות לתביעה משטרתית לסיים את התיק ללא ייצוג של עורך דין תעבורה.

• בכל מקרה תמיד מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה מומחה (גם אם מדובר בערעור על קנס משטרה).

למדריך השלם לשמירה על רישיון הנהיגה שלך לחץ כאן >>

 

משרדנו מתמחה בתחום התעבורה ומורכב משוטרים בדימוס עם עשרות שנות ניסיון בהפעלת מכשירי האכיפה של משטרת ישראל כשוטרים, ובנוסף עוסקים כעורכי דין המייצגים בשנים האחרונות כסנגורים בכל הארץ. טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 0502266882 –

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין