Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

עורך דין נהיגה בשכרות

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

עורך דין נהיגה בשכרות

מדוע חשוב להיוועץ בעורך דין מומחה בנהיגה בשכרות

במאמר זה נבהיר מהי עבירת נהיגה בשכרות, מהן ההשלכות על רישיון הנהיגה שלכם, מהן הזכויות שלכם בעת הבדיקה או טיפול השוטר ומדוע כדאי לקבל ייעוץ וייצוג של עורך דין מומחה בתחום הספציפי של נהיגה בשכרות.

מהי עבירת נהיגה בשכרות?

המחוקק מחלק את האוכלוסייה ל-2 חלקים וקבע לגבי כל חלק הגדרה אחרת מי ייחשב לנהג שיכור.

החלק הראשון זה נהגים חדשים (עד שנתיים רישיון נהיגה ללא קשר לגיל), נהגים צעירים עד גיל 24 ונהגי רכב ציבורי ומשא מעל 3.5 טון. החלק השני של האוכלוסייה זה כל נהג שלא נכנס לקטגוריה הראשונה.

לכמויות האלכוהול המותרות לפי חוק לכל נהג ראה מאמר המדריך השלם לנהג החשוד בנהיגה בשכרות

משטרת ישראל נותנת עדיפות לאכיפת עבירה של נהיגה בשכרות לנוכח תאונות קשות וקטלניות רבות שנגרמות עקב עבירה זו.

זכויות הנהג בעת בדיקת משטרה:

זכותכם הראשונה והכי חשובה היא להיוועץ בעורך דין. אני ממליץ לנצל את זכות זו מאחר ועורך הדין יכול להנחות אתכם ולהסביר לכם מהן הזכויות שלכם בעת הבדיקה במקום. חשוב לציין שיש לכם זכות לא לענות על שאלות ששוטרים שואלים אתכם בעת הבדיקה, וזכותכם שלא לשתף פעולה עם בדיקת המאפיינים וגם עם הדרישה לבדיקת הנשיפון.

חשוב להבהיר: בדיקת הנשיפון זו הבדיקה הראשונית ששוטר עושה כדי לקבל אינדיקציה לגבי כמות האלכוהול בגופכם. אולם בדיקת הינשוף זו בדיקה של סוף ההליך ונהג חייב על פי חוק לשתף פעולה עם דרישת השוטר למתן נשיפה למכשיר זה. (חשוב להבדיל בין שני מכשירים אלה ולא להתבלבל) => נהג שיסרב לשתף פעולה עם בדיקת ינשוף יואשם בסירוב להיבדק וזוהי עבירה חמורה מאד.

בדיקת נשיפון

חשיבות פניה וייעוץ עם עורך דין נהיגה בשכרות בזמן אמת:

כל נהג נתפס בכמויות, בתנאים ובנסיבות אחרות. אין כללי ברזל להתנהגות תקינה עבור כל נהג. חשוב מאד לפנות לעורך דין תעבורה מומחה על מנת לקבל ייעוץ איזו זכות לנצל, מה לעשות, וכיצד להתנהג באותן הנסיבות כדי לצמצם נזקים.

בדיקת מאפיינים

השלכות הנהיגה בשכרות מההיבט המשפטי של נהיגה בשכרות על רישיון הנהיגה שלכם:

(נכון לחודש אוגוסט 2019 – אם יהיו שינויים נעדכן)

השלכות נהיגה בשכרות מול המשטרה: קצין משטרה רשאי לפסול את רישיון הנהיגה ולהשבית את הרכב ל- 30 ימים במקרה של עבירת נהיגה בשכרות. אם נגרמה תאונת דרכים עם נזק או נפגעים – 60 ימים ובמקרה של תאונה קטלנית 90 ימים.

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין נהיגה בשכרות בשימוע בפני קצין משטרה:

נהגים רבים מגיעים לשימוע ללא ייעוץ וייצוג, מוסרים גרסאות לא נכונות ולא טובות על מנת לעשות הכל כדי להימנע מפסילת רישיון הנהיגה שלהם. קצין המשטרה מתעד את הדברים ובעת ייצוג בבית המשפט הדברים שאמר הנהג עלולים להסב לו נזק.

חשוב להבהיר שרישיון הנהיגה ברוב המכריע של המקרים ייפסל והרכב יושבת. חשיבות הליווי של עורך דין תעבורה לרוב היא בכך שהוא מונע נזקים עתידיים ובחלק מהמקרים בשלב הראשוני שחרור הרכב במידה והושבת.

השלכות הנהיגה בשכרות מול בית המשפט: 

נהג שיורשע בנהיגה בשכרות ייפסל רישיונו לפחות לשנתיים וייאלץ לעשות טסט ותיאורה מחדש ולעבור בחינות של המכון הרפואי כדי לקבל רישיון נהיגה (בנוסף 10 נקודות ברישיון הנהיגה)

נהג שיורשע בנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול ייפסל רישיונו לפחות למשך 3 חודשים – אין השלכות במקרה זה על רישיון הנהיגה מעבר לחודשי הפסילה ובנוסף – 10 נקודות ברישיון הנהיגה.

להבחנה בין שתי עבירות אלו ומדיניות המשטרה בענישה ראה מאמר מקיף המדריך השלם לנהג החשוד בנהיגה בשכרות.

לקבלת ייעוץ ללא התחייבות ניתן לחייג לעו"ד גל מוטאי 050-2266882

נהיגה בשכרות ותאונת דרכים: 

נהג שנוהג בעת שהוא נחשב לשיכור על פי חוק ומעורב בתאונת דרכים, חשוף לעונש של מאסר בפועל בנוסף לפסילת רישיון הנהיגה שלו לתקופה ארוכה.

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין נהיגה בשכרות בייצוג בבית המשפט:

עורך דין מומחה בתחום יודע היטב את הנהלים והחוקים הקובעים את אופן עבודת השוטרים בעת טיפול בנהג החשוד בנהיגה בשכרות. מטרת הנהלים והחוקים הקובעים את אופן עבודת השוטרים היא לוודא שאכן התוצאות הן אמינות ומשקפות את המציאות וכאשר השוטרים לא מדייקים ולא פועלים לפי הנהלים יש סיכוי גבוה לטעות ולהרשעת חפים מפשע. עורך דין מבצע בדיקה קפדנית של חומר הראיות לצורך גילוי האמת. לאחר בדיקת חומר הראיות ואיתור כשלים ייתכן מאד כי סעיף האישום יוסב מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול או ביטול כתב האישום לחלוטין ובכך יכול לצמצם נזקים באופן משמעותי לרישיון הנהיגה.

השלכות מההיבט האישי של נהיגה בשכרות על רישיון הנהיגה:

נהגים רבים מתפרנסים באופן ישיר מרישיון הנהיגה שלהם ורבים אחרים באופן עקיף. במקרה של נהיגה בשכרות רישיון הנהיגה שלכם בסכנת פסילה לתקופה ארוכה ובמקרה של מעורבות בתאונת דרכים ונהיגה בשכרות התביעה המשטרתית גם דורשת עונשי מאסר בפועל ולכן חשוב מאד לשים לב שלא לשלב בין נהיגה ואלכוהול וישנה סכנה גם למעורבות בתאונת דרכים.

לסיכום – מדוע חשוב להתייעץ עם עו"ד בתיקי שכרות:

פגיעה ברישיון הנהיגה היא פגיעה קשה בחירות האדם ולכן חשוב לבחור עורך דין מומחה לנהיגה בשכרות שיודע לאתר כשלים בחומר הראיות כך שיהיה ניתן להסב את סעיף האישום לעבירה יותר קלה או לבטל את האישום לחלוטין.

תהליך טיפול בנהג החשוד בנהיגה בשכרות הוא הליך מורכב מאד ושוטרים חייבים להקפיד על ביצוע נהלים קפדניים, שאם לא כן הם עלולים לפגוע בזכויות הנהג וכאמור להביא להרשעת חפים מפשע. שוטרים ברוב המקרים לא מקפידים על דרישות הנהלים.

משרדנו עורכי דין תעבורה גל מוטאי ושות' מורכב משוטרים בדימוס בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה כשוטרים, כמדריכים בבית הספר לשוטרים, כבוחני תאונות דרכים וכתובעי תעבורה . המשרד בעל ההישגים מצוינים בתחום זה וניתן לראות את חלקם בהצלחות המשרד ובדף הפייסבוק שלנו

לקבלת ייעוץ ללא התחייבות ניתן לחייג לעו"ד גל מוטאי 0502266882

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

המאמר נכתב ע”י עורכי הדין גל מוטאי ושות' בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה.

כל הזכויות שמורות למשרד עו”ד תעבורה גל מוטאי ושות'

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין