Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

סיבות לביטול דוח תנועה

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

המדריך השלם לשמירה על רישיון הנהיגה שלך

מהן הסיבות הנפוצות שיכולות להביא לביטול דוח תנועה?

משטרת ישראל עוסקת באכיפת עבירות תעבורה על כל זרועותיה. נהגים רבים מקבלים דוחות משוטרי תנועה, שוטרי סיור ומתנדבים. לא כל יחידות המשטרה שעוסקות באכיפה הן מקצועיות ומכירות את חוקי התעבורה באופן מעמיק. פעילות זו של יחידות לא מקצועיות יכולה להביא לידי כך שנהגים יקבלו דוחות על עבירות שלא בוצעו ובכך להביא לעוול לנהגים רבים בישראל.

במאמר זה נביא טעויות נפוצות של שוטרים וסיבות שבגינן מתבטלים דוחות .

הסיבה הראשונה היא טעויות טכניות:

לעיתים שוטרים בעת עבודה תחת לחץ, או חוסר תשומת לב עושים טעויות טכניות ברישום הדוח. לא כל טעות טכנית יכולה להביא לביטול הדוח אלא רק טעויות מהותיות כגון טעות זיהוי הנהג או טעות ברישום מספר זהות (כלומר מספר הזהות אינו תואם את שם הנהג), או טעות ברישום כתובת מקום העבירה כאשר היא מכריעה בדבר קיום יסוד מיסודות העבירה – למשל אי מתן זכות קדימה במעבר חציה, כאשר בכתובת הרשומה בדוח אין מעבר חציה יכול להביא לביטול הדוח.

להלן מספר טעויות טכניות נוספות: טעות בצבע הרכב, טעות במספר הרכב, טעות בסוג הרכב, טעות בסעיף האישום (לא תואם את נסיבות המקרה), טעות בתאריך ושעת ביצוע העבירה או אי רישומם, אי החתמת הנהג על קבלת הדוח, כתב יד לא קריא (פחות רלוונטי כיום, מכיוון שמשטרת ישראל עוברת לרישום דוחות ממוחשבים) ועוד.

חשוב לשים לב כי טעויות טכניות יש בכוחן לבטל דוחות אולם לא בהכרח, הכל תלוי בנסיבות. מומלץ לפנות לייעוץ עורך תעבורה מומחה.

לקבלת ייעוץ ללא התחייבות : 050-2266882 עו"ד גל מוטאי

התיישנות: (במקרה של דוחות מצלמה)

כאשר העבירה מתועדת באמצעות מצלמה (כל מצלמה ולא רק מצלמות מהירות), על משטרת ישראל להוציא הודעה לנהג על ביצוע העבירה תוך 4 חודשים מיום ביצוע העבירה. אי הוצאת הודעה או כתב אישום תוך 4 חודשים מהווה עילה לביטול הדוח.

כשלים חמורים בחומר הראיות:

ישנם מקרים רבים ששוטרים לא מתארים בנסיבות המקרה את יסודות העבירה, למשל במקרה של אי מתן זכות קדימה, השוטר חייב לציין כיצד באה לידי ביטוי האי מתן זכות קדימה בהתנהגותו של רכב שלא קיבל את הזכות קדימה – במקרים מסוג זה דוח יכול להתבטל בעזרתו של עורך דין תעבורה מומחה והפרוצדורה מבוצעת באמצעות דיון בבית המשפט.

תמרורים לא תקינים

תמרור לא קיים:

עד כמה שזה נשמע לא הגיוני, לעיתים שוטרים כותבים דוחות בגין אי ציות לתמרורים שלא קיימים כלל או שהוסרו. במקרה כזה צילום של מקום העבירה יכול להביא לביטול הדוח.

תמרור מוסתר או לא מוצב כחוק:

ישנם מקומות שתמרורים מוסתרים על ידי עצים או עצמים אחרים והם לא נראים היטב לעיני הנהג. במקרים אלו צילום של התמרור והגורם המפריע יכול להביא לביטול הדוח.

תמרור מוסתר

חצי נתיב מחוק או לא נראה היטב לעין:

ישנם מקרים שבהם נרשמים דוחות נגד נהגים בגין אי ציות לחצי נתיבים שאינם נראים היטב לעיני הנהג מקרים מסוג אלו יכולים להביא לביטול דוח תנועה.

נתיב לא תקין

רמזור לא תקין או מוסתר:

במקרה ששוטרים מדווחים על אי ציות לאור אדום ברמזור כאשר פעילות הרמזורים אינה תקינה או אחד מהרמזורים מוסתר באמצעות ענפי עצים או עצמים אחרים – במקרים אלו דוח שנרשם יכול להתבטל.

רמזור לא תקין

מעבר חציה לא מסומן היטב ולא מסומן בתמרורים:

במקרה שבו נרשם דוח נגד נהג בגין אי מתן זכות קדימה במעבר חציה והמעבר לא מסומן היטב ואין תמרורים יכול להביא לביטול דוח תנועה.

מעבר חציה לא תקין

ראה מאמר: זכות קדימה חוקים וענישה

דוח בגין עבירת מהירות:

כאשר נרשם דוח בגין עבירת מהירות שנקבעה באמצעות תמרור, במקרה זה התמרורים חייבים להיות מוצבים בשני צידי הדרך וחובה שיהיו נראים לעין היטב. במקרה שבו מוצב רק תמרור אחד או אחד מהם מוסתר או לא נראה לעין היטב יכול להביא לביטול דוח תנועה.

ראה מאמר: המדריך השלם לעבירות מהירות

אי ידיעת הנהג בדבר קיום העבירה:

רוב עבירות התעבורה הן עבירות אחריות קפידה ולא נדרשת מודעות לנהג בכדי להאשים ולהרשיע אותו בביצוע העבירה. אולם יש עבירות בודדות כגון נהיגה בפסילה שהנהג חייב להיות מודע להן.

ישנם מקרים שנהג נפסל בבית המשפט בהעדרו (כולל העדר סניגור מטעמו), נעצר על ידי השוטר ומואשם בנהיגה בפסילה – במקרה כזה שנהג מואשם ומשטרה לא יכולה להוכיח ידיעה מטעם הנאשם בדבר פסילתו, כתב אישום יכול להתבטל.

ראה מאמר: התמודדות עם עבירות פסילה

הופעת השוטר?

ישנם נהגים רבים שסבורים שהיותו של שוטר ללא כובע או בהופעה לא תקינה מהווה עילה לביטול הדוח. חשוב להבהיר כי אין שום קשר בין חוקיות הדוח להופעת השוטר ובמקרה כזה ששוטר נמצא בהופעה לא תקינה או ללא מדים אין עילה לביטול הדוח.

השאלה הכי חשובה היא, איך לבטל דוח תנועה?

חשוב מאד להבהיר:

כל הטעויות שלעיל יש בכוחן להביא לביטול דוחות וכתבי אישום של משטרת ישראל אולם חשוב להדגיש כי לא תמיד כך הם פני הדברים, וצריך לשלב את הטעויות בנסיבות המתאימות. על מנת שטיפול בבקשה או הליך לביטול דוח יצליח יש צורך בפניה לעורך דין מקצועי שיודע לשלב את התקלות או הכשלים בנסיבות המתאימות כדי לבטל את הדוח או כתב האישום.

רשימת התקלות שיכולות להביא לביטול דוח משטרה אינה סגורה וניתן להתקשר לנייד 050-2266882 לייעוץ ללא התחייבות.

משרד עורכי דין תעבורה גל מוטאי ושות' מורכב מעורכי הדין במשרד בעלי עשרות שנות ניסיון גם במשטרת ישראל כשוטרים, בוחנים, מדריכים בבית הספר לשוטרים וכתובעים ומאז שנת 2011 כסנגורים בתחום התעבורה בכל הארץ. משרד עורכי דין תעבורה גל מוטאי ושות' מייצג בתחום התעבורה בכל הארץ.

הטלפונן 050-2266882 זמין עבורכם לייעוץ וייצוג 24 שעות ביממה.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין