Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

סוף שבוע שחור יולי 2022

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

סוף שבוע שחור יולי 2022

בסוף שבוע האחרון (יולי 22) נהרגו 7 בני אדם בכבישי ישראל בתאונות דרכים. נכון שאלה אירועים חדשותיים שמקבלים סקירה תקשורתית, אבל צריך לזכור שהסקירה שהתקשורתית היא לרוב רק באותו יום של התאונה ומהר מאד עוברים לנושא הבא ושוכחים את הקרבנות.

צריך לשים את האמת על השולחן ולומר את הדברים הבאים:
חיי אדם בכבישם הם זולים ולא מעניינים את מקבלי ההחלטות החל מהפוליטיקאים שלא מכתיבים מדיניות של לוחמה עיקשת וללא פשרות בתאונות הדרכים ועד למשטרת ישראל שהחלישה בשנים האחרונות את אגף התנועה שתפקידה היא הפגנת נוכחות ובולטות בכבישים ולבצע אכיפה של עבירות חמורות שמסכנות חיי אדם כגון נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה בפסילה, נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת ועוד.

המדינה בשנים האחרונות עושה פעולות הפוכות ממה שצריך כדי למנוע תאונות דרכים במטרה להוריד עומסים שקיימים על בתי המשפט אפרט אותם קצרה.
לפני מספר שנים המדינה שינתה את הענישה בגין עבירות מהירות וקבעה רף גבוה מאד לקבלת הזמנה למשפט בגין עבירות אלו. כלומר בגין עבירות מהירות בדרך עירונית ניתן לתת הזמנה למשפט לנהג שכמעט נוסע במהירות כפולה מהמותר (מעל 40 קמ"ש מעל המהירות המותרת), ובדרך בינעירונית ניתן לתת הזמנה למשפט לנהג שנסע במהירות של 50 קמ"ש מעל המהירות המותרת.
התוצאה : סיכון לחיי אדם גבר באופן משמעותי בעיקר בדרך עירונית והעומס על בתי המשפט ירד.
בימים אלה עומדת על שולחן הכנסת הצעת חוק אשר מטרתה למנוע מנהגים להגיש בקשה להישפט בגין עבירות קנס גם במטרה להוריד עמוס מבתי המשפט לתעבורה. ההצעה הזו כתיבתה ומימושה עלתה ותעלה למדינת ישראל מאות מיליוני שקלים ועמדה לעבור אולם בשל חילופי השלטון בישראל מתעכבת וסביר שהיא תעבור בכנסת הבאה.

התוצאה תהיה:

  1. שום הרתעה או מניעת תאונות.
  2. יינתן כוח עצום בידי משטרה אשר יהיה ביכולתה לרשום דוחות ולפגוע באזרחים כלכלית וגם ברישיון הנהיגה שלהם עקב צבירת נקודות, ללא בקרה שיפוטית אפקטיבית וללא יכולת של אזרחים להגן על עצמם ברמה המינימלית.
  3. הורדת עומס מבתי המשפט לתעבורה.
    כמוכן הקיצוצים המשמעותיים בתקציב המשטרה והשכר הנמוך של שוטרים גרמו לפיטורים המוניים בקרב שוטרים ובכך פגיעה משמעותית ביכולת האכיפה וההרתעה של משטרת ישראל. המחסור בשוטרים מורגש וניתן לחוש בכך בחוסר הנוכחות של משטרה בכבישים וגם חוסר תגובה במקרה שבו אזרחים נזקקים לשירותי המשטרה.
    לסיכום ניתן לקבוע באופן חד משמעי כי בישראל אין שום מאבק בתאונות דרכים, אין הסברה וחינוך, אין נוכחות של משטרה, אין אכיפה והרתעה אי אפשר לסמוך על מדינה שתגן עלינו, ובהמשך לכך ההמלצה היא שתשמרו על עצמכם בכבישים ותזהרו מנהגים פרועים ומופרעים שעשויים לפגוע בכם בדרך.

מחלקת תעבורה במשרדנו –גל מוטאי ושות' מורכבת מעורכי דין אנשי משטרה בעבר (בוחנים, תובעים, שוטרים) שעסקו בתחום התעבורה במשך עשרות שנים ובעשר שנים האחרונות כסנגורים בתחום זה.

נשמח להעניק לכם את הטיפול המקצועי ביותר עם תוצאות מוכחות.
טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882 0523397915

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין