Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

נהיגה עם אוזניות

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

נהיגה עם אוזניות

נהיגה עם אוזניות

 

האם מותר לי לנהוג עם אוזניות? 

על פי התקנות קיים איסור להשתמש באוזניות בעת נהיגה ובעת חציית כביש על ידי הולך רגל שלאוזנו של הנהג או הולך הרגל אוזניות המחוברות למכשיר להשמעת קולות אלא אם כן מדובר במכשיר שמיעה רפואי.

להלן תקנה 169 לתקנות התעבורה- איסור שימוש באזניות בדרך: לא ינהג אדם רכב ולא ילך עובר דרך בכביש כשלאוזניו צמודות אוזניות המחוברות למכשיר להשמעת צלילים או קולות, למעט אוזניות המחוברות למכשיר שמיעה רפואי.

האם מותר לי להשתמש באוזניה אחת?

ובכן לפני מספר שנים סוגיה זו הגיעה לפתחו של בית המשפט העליון אשר נאלץ לבצע פרשנות של התקנה. בית המשפט במקרה זה ביצע פרשנות תכליתית של תקנה וקבע כי מטרת התקנה היא למנוע מצב שבו אדם מנותק מנעשה סביבו בכביש. נהיגה או הליכה עם אוזניה אחת מונעת מצב כזה ולכן בית המשפט התיר נהיגה עם אוזניה אחת.

 

האם מותר לי להשתמש באוזניה אחת שהיא מחוברת לטלפון בעת נהיגה

התשובה היא לא ברורה וחד משמעית, משום ש- מחד תקנה 28 (ב) לת"ת קובעת כי אין להשתמש בטלפון בעת נהיגה אלא באמצעות דיבורית שמותקנת ברכב, ומאידך פרשנות של תקנה 169 קובעת כי ניתן להשתמש באוזניה אחת המחוברת למכשיר להשמעת צלילים או קולות . הבעיה היא שאין הגדרה של מכשיר להשמעת צלילים וקולות . וכאן בית המשפט יצטרך להגדיר ע"פ ראות עיניו.

אם שופט יבצע פרשנות דווקנית של תקנה ישנו איסור מוחלט.

אם השופט יבצע פרשנות תכליתית ישנה סבירות שיתיר שימוש באפן זה.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

המאמר נכתב ע"י עורכי הדין גל מוטאי ושות' בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה.

כל הזכויות שמורות למשרד עו"ד תעבורה גל מוטאי ושות'

משרדנו כמשרד עו"ד תעבורה מורכב משוטרים בדימוס עם עשרות שנות במשטרת ישראל כשוטרים, ובנוסף עוסקים כעורכי דין המייצגים בשנים האחרונות כסנגורים בכל הארץ. טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין