Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

נהיגה בשכרות – אכיפת המשטרה בסופי שבוע

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

ניידת משטרה

מקומות שמשטרה אוכפת נהיגה בשכרות סופי שבוע

עו"ד גל מוטאי

בסופי שבוע נהגים רבים יוצאים לבלות, שותים אלכוהול ולעיתים נוהגים לאחר מכן. במאמר קצר זה נבהיר לכם היכן המקומות שמשטרת ישראל אוכפת עבירה זו, מהן כמויות האלכוהול שניתן לשתות לפני נהיגה ולא להיתפס על חשד לנהיגה בשכרות? מהם הדברים שחשוב לשים לב עליהם במידה ונתפסתם? מהן הזכויות שלכם ועוד דברים מעניינים רבים.

המקומות שבהם משטרת ישראל אוכפת נהיגה בשכרות:

משטרת ישrאל באכיפת עבירות נהיגה בשכרות מתמקדת במהלך השבוע בעיקר בסמוך לאולמות אירועים וחתונות, ובסופי השבוע בסמוך למקומות הבילוי.

מקומות הבילוי המרכזיים  בהם המשטרה אוכפת בסופי השבוע:

-> גושפנקה, קריות

->מלינה, חיפה

-> סלינה, טבריה

-> בקרפשט, תל אביב

-> האומן, ירושלים

-> הפורום, באר שבע

-> סלינה, אילת

-> דזרט, ראשון לציון

-> הבלוק, תל אביב

-> בארקה, באר שבע

-> האומן 17, תל אביב

-> המרפסת, רמת ישי

חשוב לשים לב המקומות שבהם עומדות הניידות הם מקומות היציאה מחניות ואלה המקומות שבדרך כלל שאין דרכי מילוט מהם. לעיתים גם האכיפה מבוצעת באמצעים סמויים וללא הפעלת אמצעי זיהוי של המשטרה כגון ניידות גלויות עם כחול מהבהב.

כמה בירות/ יין / וודקה אני יכול לשתות לפני נהיגה?

נהגים רבים שואלים כמה מותר לי לשתות כדי שלא יעצרו אותי על נהיגה בשכרות? התשובה לכך מתחלקת לשניים.

א. על פי חוק הכמות המותרת שנקבעה היא 239 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד אוויר נשוף (המשטרה אוכפת החל מ-290 מיקרוגרם) ובבדיקת דם הכמות המותרת היא 49 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר של דם.

לגבי אוכלוסייה מיוחדת שהם נהגים צעירים (עד גיל 24), נהגים חדשים (עד שנתיים ותק ברישיון נהיגה או כתוב ברישיון נהיגה "נהג חדש" מכל סיבה אחרת), נהגי רכב ציבור (אוטובוס ומונית), נהגי רכב מסחרי מעל 3.5 טון => הכמות המותרת לגביהם היא 49 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד אוויר נשוף (המשטרה אוכפת החל מ- 100 מיקרוגרם) ובבדיקת דם 10 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר של דם.

ב. המשמעות של כמויות אלו לגבי האוכלוסייה המיוחדת היא שאסור להם לשתות כלל. ולגבי האוכלוסייה שאינה מיוחדת התשובה היא מורכבת והיא תלויה בגוף האדם, מצבו הבריאותי, משקלו והרגלי השתייה שלו. ניתן לומר שכוסית אחת של המשקה אלכוהולי יכולה להביא את הנהג לגבול הנהיגה בשכרות וסיכון לקבלת כתב אישום בגין נהיגה בשכרות.

לאור האמור לעיל מומלץ שלא לשתות משקה אלכוהולי לפני נהיגה כדי שלא לקחת סיכונים מיותרים.

למאמר מורחב בנושא זה : כמה אלכוהול מותר לשתות לפני נהיגה

נהיגה תחת השפעת סמים מסוכנים:

על פי חוק אסור שתימצא כל כמות של סם מסוכן בגופו של נהג, אין כמות מינימלית ונהג שהשתמש בסם מסוכן מכל סוג אסור לנהוג למשך כ-21 ימים לאחר מכן מכיוון שהשרידים יימצאו בגופו במקרה של בדיקת דם או שתן על ידי המשטרה.

לייעוץ 24/7 : 0502266882 –

מה עושה שוטר שעוצר נהג שחשוד בנהיגה בשכרות?

חשוב לדעת ששוטר שעוצר נהג בגין חשד לנהיגה בשכרות או ללא חשד גם, הוא רשאי לבקש ממנו לתת דגימת נשיפה לתוך מכשיר נשיפון, התוצאה מבהירה לשוטר האם הנהג שתוי או לא. לאחר הבדיקה הראשונית על ידי מכשיר הנשיפון והתברר כי הנהג שתה מעל הכמות המותרת, הוא מבקש מהנהג לרדת מהרכב, דורש ממנו שהחל מאותו הרגע לא לאכול, לא לשתות, לא לעשן, לא להקיא, לא להכניס דבר מה לפיו או לאפו ולוקח את הנהג לבדיקת מאפיינים כדי לבדוק את רמת השפעת האלכוהול על הנהג בהתרשמות ישירה וממלא דוח בדיקת מאפיינים. לאחר בדיקת המאפיינים השוטר מודיע לנהג כי יש לו זכות להיוועץ בעו"ד ומבצע בו בדיקת ינשוף שבסופו יקבל תוצאה באמצעות פלט שניתן לראות בו את כמות האלכוהול.

חשוב לציין כי תוצאות מכשיר הנשיפון אינן קבילות בבית המשפט (המכשיר הקטן) ואין חובה על פי חוק לתת נשיפה למכשיר זה, אולם תוצאות מכשיר הינשוף הן קבילות בבית המשפט וחובה על פי חוק לתת נשיפה למכשיר זה. נהג שמסרב לתת נשיפה או מכשיל את הבדיקה בדרך אחרת ייחשב לנהג שיכור על פי חוק וצפוי לאותם העונשים של נהג שיכור.

למאמר מורחב בנושא -> מהי בדיקת מאפיינים

למאמר מורחב בנושא -> מהו מכשיר הנשיפון – מכשיר הינשוף

מהן הזכויות שלכם?

לנהג שנעצר בגין חשד לנהיגה בשכרות קיימות זכויות רבות שכדאי שיהיה מודע להן מכיוון ששימוש בזכויות אלו יכול לסייע המון בהקטנת הנזקים ושמירה על רישיון הנהיגה שלכם. הזכויות העיקריות הן : שמירה על שתיקה בחלק מהשאלות שאתם נשאלים על ידי השוטר וזכות להיוועץ בעורך דין . נהיגה בשכרות הינה עבירה שאין לזלזל בחומרתה ומומלץ כבר בעת הבדיקה מיד להתקשר לעו"ד מומחה בתחום התעבורה כדי לקבל הנחיה כיצד להשתמש בזכויות שלכם כדי לצמצם נזקים.

למאמר מורחב לגבי הזכויות שלכם -> זכויות האזרח בעת בדיקת שוטר

לייעוץ 24/7 : 0502266882 –

הסכנה שבנהיגה בשכרות

על נהג בעת נהיגה להיות בשיא ערנותו ולהיות מרוכז בכביש לחלוטין. אלכוהול פוגע בערנות הנהג ומאריך את זמן התגובה שלו לסכנות האפשריות. נהג שמגיב באיחור לסכנות, נמצא בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים קשות וקטלניות. לאלכוהול השפעות נוספות על הנהג כגון פגיעה בתיאום שרירים, ביטחון עצמי מופרז, ביצוע פעולות לא רצוניות ועוד .. אשר כל אלה מהוות סיכון למעורבות בתאונות דרכים.

הענישה:

עבירת נהיגה בשכרות => מינימום שנתיים פסילה – פסילה מנהלית 30 ימים – השבתה מנהלית 30 ימים – 10 נקודות – טסט ותיאוריה מחדש – מעבר בחינות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. (נהיגה בשכרות או סמים הרשעה על סמך בדיקות מדעיות)

נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים => מינימום 3 חודשי פסילה – פסילה מנהלית 30 ימים – השבתה מנהלית 30 ימים – 10 נקודות – (אלכוהול או סמים הרשעה על סמך בדיקת מאפיינים או הודאת נהג)

למאמר מורחב בנושא ענישה -> נהיגה בשכרות חוקים וענישה

מה ההמלצה שלנו?

נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה מאד ובעלת השפעות קשות על רישיון הנהיגה ולעיתים גם על הפרנסה שלכם. במקרים אלה חובה עליכם להיעזר בעורכי דין מקצועיים שעוסקים רק בתחום התעבורה . במקרה של נהיגה בשכרות חשוב לעורך דין לדעת לאתר את כל הכשלים הראייתיים הקיימים בתיק כדי להגן על הנהג בצורה הטובה ביותר. לא כל עורך דין יודע לטפל בתיקים אלה ולא פונים לכל עורך דין ללא בדיקת עברו והבנה כי הוא מומחה בתחום זה. בתיקים אלה חשוב לדעת כי מי שמחפש עורך דין במחיר נמוך כך באותה המידה הוא מסכן את רישיון נהיגה שלו. חשוב שהמחיר יהיה הוגן אבל חשוב יותר שהעורך יהיה מקצועי ומומחה בתחום.

לייעוץ 24/7 : 0502266882 –

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

כל הזכויות שמורות למשרד עו”ד תעבורה גל מוטאי ושות'

משרדנו כמשרד עו”ד תעבורה מורכב משוטרים בדימוס עם עשרות שנות במשטרת ישראל כשוטרים, ובנוסף עוסקים כעורכי דין המייצגים בשנים האחרונות כסנגורים בכל הארץ. טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין