Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

הסחות דעת בנהיגה

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

הסחות דעת בנהיגה

הסחות דעת בנהיגה

 

בשנים האחרונות נוצר רושם בקרב הנהגים כי הסחת הדעת היחידה שמסכנת את משתמשי הדרך היא עיסוק בטלפון נייד בעת נהיגה. ברור שרושם זה אינו נכון וישנם עוד הסחות דעת אחרות כגון שיחה עם נוסע והפניית מבט לכיוונים אחרים, עיון במסמכים, קריאת מפות ועיתון, גילוח או איפור ועוד הסחות אחרות שמסכנות חיי אדם לא פחות מאשר עיסוק בטלפון נייד בעת נהיגה. לאחרונה משטרת ישראל יצאה בפרסומים בהקשר לעבירות הסחות הדעת האחרות פרט לטלפון נייד שמסכנות את משתמשי הדרך.

בהקשר לפרסומים אלה חשוב להבהיר:

כי התקנה שמשטרת ישראל אוכפת היא לא תקנה חדשה, אלא קיימת שנים רבות בתקנות התעבורה. והיא תקנה של נהיגה בחוסר זהירות. במקרה של רישום דוח על השוטר להבחין בנהג שלאורך פרק זמן כלשהו שעסוק בפעולות אחרות כגון אלו שצוינו לעיל שמסיחות מנהיגה וממה שמתרחש בכביש. השוטר חייב לציין בדו"ח היכן היה ביחס לנהג שלכאורה ביצע את העבירה וכיצד בבירור הבחין בעבירה.

מכיוון שמדובר בתקנה של נהיגה בחוסר זהירות.  תקנה 21(ג) לתקנות התעבורה שעונש בגינה היא 500 ש"ח קנס + 6 נקודות. חשוב מאד להתייעץ עם עו"ד תעבורה מומחה שיבחן היטב את הדו"ח במטרה לבחון אפשרות לבטל את הדו"ח או את הנקודות.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

המאמר נכתב ע"י עורכי הדין גל מוטאי ושות' בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה.

כל הזכויות שמורות למשרד עו"ד תעבורה גל מוטאי ושות'

משרדנו כמשרד עו"ד תעבורה מורכב משוטרים בדימוס עם עשרות שנות במשטרת ישראל כשוטרים, ובנוסף עוסקים כעורכי דין המייצגים בשנים האחרונות כסנגורים בכל הארץ. טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין