Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מתי יימחקו לי הנקודות?

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

מתי יימחקו לי הנקודות?

מתי יימחקו לי הנקודות? 

התשובה לכך תלויה בכמות הנקודות והתקופה שבה הן נצברו וביצוע אמצעי התיקון הנדרשים במועדם לפי הנחיות משרד הרישוי.

אם צברת עד- 10 נקודות במשך שנתיים, הן תמחקנה תוך שנתיים מיום ביצוע העבירה. אין צורך בביצוע אמצעי תיקון כלשהם.

אם צברתם בין 12-20 נקודות בפרק זמן עד שנתיים – קיימים שני תנאים : 1) פרק זמן של שנתיים מיום ביצוע כל עבירה בנפרד 2) ביצוע קורס נהיגה נכונה בסיסי . (תנאים אלה הם מצטברים)

אם צברתם 22 נקודות בפרק זמן של יותר משנתיים – קיימים שני תנאים: 1) פרק זמן של שנתיים מיום ביצוע של כל עבירה בנפרד. 2) ביצוע קורס נהיגה נכונה בסיסי. (תנאים אלה הם מצטברים)

אם צברתם 22 נקודות במשך זמן של עד שנתיים- קיימים 2 תנאים: 1) פרק זמן של 4 שנים מיום ביצוע של כל עבירה בנפרד. 2) ביצוע קורס נהיגה נכונה בסיסי. (תנאים אלה הם מצטברים)

אם צברתם בין 24-34 נקודות במשך זמן של עד שנתיים – קיימים 3 תנאים: 1) פרק זמן של 4 שנים מיום ביצוע כל עבירה בנפרד. 2) ביצוע קורס נהיגה נכונה בסיסי. 3) ביצוע קורס נהיגה מתקדם . (תנאים אלה הם מצטברים)

אם צברתם בין 24-34 נקודות במשך זמן של יותר משנתיים – קיימים 3 תנאים: 1) לעבור פרק זמן של שנתיים מיום ביצוע כל עבירה בנפרד. 2) ביצוע קורס נהיגה נכונה בסיסי. 3) ביצוע קורס נהיגה מתקדם. (תנאים אלה הם מצטברים)

אם צברתם 36 נקודות ויותר קיימים 3 תנאים: 1)ביצוע קורס נהיגה נכונה בסיסי. 2) ביצוע קורס נהיגה מתקדם. 3) פסילת רישיון נהיגה למשך 3 חודשים  (תנאים אלה הם מצטברים)

אם מיום ביצוע העבירה האחרונה שבגינה נפסל הנהג 3 חודשים, (בגין 36 נקודות ) תוך 6 שנים, הגיע הנהג לצבירה של עוד 36 נקודות נוספות (כלומר 72 נקודות) – קיימים 5 תנאים: 1) ביצוע קורס נהיגה נכונה בסיסי. 2) ביצוע קורס נהיגה מתקדם. 3. פסילת רישיון נהיגה למשך 9 חודשים 4) ביצוע טסט ותיאוריה מחדש. 5) בדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.


האם ניתן להחיות נקודות? 

יש מצבים שהנקודות שצברתם מפסיקות להיות תקפות , ולאחר מכן נרשמות לחובתכם נקודות בשל עבירה שבוצעה בתוך תקופות הצבירה כפי שצוין לעיל, יראו את כל הנקודות האמורות כנקודות תקפות ע"פ הכללים כפי שצוינו לעיל.

למשל: הנהג הגיש בקשה להישפט והורשע לאחר שהנקודות פג תוקפן. במצב זה הנקודות שפג תוקפן קמות לתחיה מחדש וע"פ הכללים שתקנות יחולו עליכם אמצעי התיקון הנדרשים והתנאים למחיקתן. ".

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

המאמר נכתב ע"י עורכי הדין גל מוטאי ושות' בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה.

כל הזכויות שמורות למשרד עו"ד תעבורה גל מוטאי ושות'

משרדנו כמשרד עו"ד תעבורה מורכב משוטרים בדימוס עם עשרות שנות במשטרת ישראל כשוטרים, ובנוסף עוסקים כעורכי דין המייצגים בשנים האחרונות כסנגורים בכל הארץ. טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין