Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

כביש הדמים – כביש הערבה

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

כביש הערבה

אחד הכבישים המסוכנים בישראל – כביש הערבה

כביש הערבה הוא חלק מכביש 90 אשר תחילתו מאילת ועד קרבת ים המלח ואורכו כ -180 ק"מ. מדובר בכביש המסוכן ביותר אשר מתרחשות בו התאונות הקשות ביותר עם מספר רב של הרוגים ופצועים.  במאמר זה נפרט את כל הסיבות לתאונות הקשות ועל פעילות המדינה למניעה והצלת חיי האדם.

הסיבות לתאונות דרכים בכביש זה הן רבות וחלקן תלויות בתנאי הכביש האובייקטיבים, וחלקן בגורם האנושי – הנהג.

תוואי השטח, מדובר בכביש ארוך עם נוף אחיד ומדברי.  מאפיינים אלה יכולים להביא את הנהג למצב של עייפות או שעמום אשר לכל אחד ממצבים אלה השלכות ייחודיות. למשל ישנם נהגים שכדי להתמודד עם השעמום עוסקים בטלפון נייד, גלישה באינטרנט, או הסחות דעת אחרות אשר מסכנות את התנועה בכביש באופן משמעותי. וישנם נהגים אחרים שכדי להתמודד עם השעמום מגבירים את מהירות נסיעתם ובכך גם מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך האחרים. בהקשר לעייפות ישנם נהגים שמוצאים מקום בטוח להתרעננות ובכך נמנעים מסיכון וישנם נהגים אחרים אשר ממשיכים לנהוג, מאבדים עירנות ואף נרדמים, נכנסים לנתיב הנגדי ומביאים למצב של תאונה קשה או קטלנית.

פתרון: הסברה, לפתח תשתיות ולהוסיף מקומות לעצירה ומנוחה, כמו כן להגביר נוכחות של משטרת ישראל.

נהג עייף

תשתיות וכביש לא סלחני, מדובר בכביש צר, בעל נתיב אחד לכל כיוון ללא שטח הפרדה, עם עקומות וכפלי קרקע עם בעיות קשות של שדה ראיה, אשר כל טעות של נהג, איבוד עירנות, או סטיה קטנה יכולים להביא למצב של תאונה קשה ואסון חלילה.

פתרון: לפתח תשתיות ולהשקיע משאבים לפיתוח הכביש  – לפחות 2 נתיבים לכל כיוון עם שטח הפרדה באמצע.

כביש דו סטרי

ריבוי משאיות ואוטובוסים, אילת היא עיר נמל ומשאיות רבות מובילות סחורות בדרך אליה ובחזרה. כלי רכב אלה מהירותם נמוכה והם בעלי מבנה גדול אשר מסתיר שדה ראיה לנהג שנוסע מאחור וגורם לנהגים לאבד סבלנות, ולקחת סיכונים בביצוע של עקיפות מסוכנות בניסיון לעבור אותם כמכשול בדרך. המשאיות הן אחת מהסכנות החמורות ביותר בכביש זה.

פתרון: שיפור התשתיות – הגברת נוכחות ובולטות המשטרה.

חוסר נוכחות מספקת של משטרת ישראל, זה לא סוד שמשטרת ישראל מוגבלת במשאביה, במספר הניידות ובכמות השוטרים. באופן אישי לא מעט פעמים נסעתי ברכבי הפרטי עד אילת וחזרה ולא הבחנתי בנוכחות של משטרת ישראל בדרכים. מחקרים מוכיחים כי נוכחות ובולטות של משטרה מונעת עבירות ותאונות. הייתי ממליץ למדינה להגדיל משאבים למשטרת ישראל ולדרוש ממנה נוכחות משמעותית 24 שעות בכביש זה כדי למנוע תאונות ולהציל חיי אדם.

משטרת ישראל

לסיכום

ניתן לראות כי הסיבות העיקריות לתאונות הדרכים בכביש זה הן חלקן תלויות בכביש וחלקן בגורם האנושי. חשוב מאוד להבהיר כי אתם יכולים להיות מעורבים בתאונה גם כאשר אתם נוהגים על פי חוק ואין לכם שום אשמה וזאת מאחר ונהג אחר נרדם או היה במצב של הסחת דעת או עקף בדרך לא פנויה וזה מחייב אתכם לנהג בכביש זה בשיא העירנות והזהירות. המדינה מחויבת לעשות כל אשר ביכולתה על מנת לשפר את התשתיות ולהגדיל את  תקציב המשטרה בכדי למנוע תאונות. סעו בזהירות ותשמרו על חייכם בכבישים!

משרד עורכי דין תעבורהגל מוטאי ושות' מורכב מעורכי דין שוטרים, תובעים, בוחני תאונות בעברם במשך עשרות שנים. בשנים האחרונות משמשים כסניגורים בתחום התעבורה ועוסקים בתחום התעבורה בלבד. המשרד עוסק בתחום זה בלבד ובעל הישגים מדהימים בשנים האחרונות ברמה הארצית.

טל לייעוץ וייצוג בכל הארץ: 050-2266882

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

המאמר נכתב ע”י עורכי הדין גל מוטאי ושות' בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה.

כל הזכויות שמורות למשרד עו”ד תעבורה גל מוטאי ושות'

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין