Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גל מוטאי ושות' - משרד עורכי דין

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – פסיכולוג

קיבלת דוח קנס או הזמנה למשפט? יש לך צורך בייצוג עורך דין או ביטול נקודות?

נא למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – פסיכולוג – מבחן אישיות

עתירה מנהלית 48087-05-19

במאמר זה נביא החלטת בית המשפט המחוזי 48087-05-19 בעתירה שהוגשה בשנת 2018 וההחלטה ניתנה בשנת 2019. מדובר במקרה שבו נהג נכשל במבחן האישיות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים על ידי פסיכולוגים של המכון.

מקרים שבהם נהג יכול להיות מוזמן לפסיכולוג במכון הרפואי:

ישנם מקרים שבהם נהג מוזמן לפסיכולוג במכון הרפואי כגון:

◄ נהג חדש שמורשע בעבירה של נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול. בשני מקרים אלה ללא שום קשר לתקופת הפסילה הנהג יצטרך לעבור בחינה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובמידה והמכון הרפואי יאפשר, הנהג ייאלץ לעבור טסט ותיאוריה מחדש כדי לקבל רישיון נהיגה.

◄ כאשר מתעורר חשד כי הנהג מסכן את הציבור בהתנהגותו עקב ריבוי עבירות תנועה גם כאן הנהג מוזמן לבחינת אישיות של המכון הרפואי.

נהג המבקש רישיון נהיגה לרכב כבד או רכב ציבורי מופנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים כדי לבחון את מידת מסוכנותו או התאמתו לקבלת רישיון נהיגה מתאים.

נהג שצבר 36 נקודות פעם שניה במשך 6 שנים, כמו במקרה של נהג חדש, הנהג מחויב לעבור בחינה של פסיכולוג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובמידה והמכון הרפואי יאפשר הנהג ייאלץ לעבור טסט ותיאוריה מחדש כדי לקבל רישיון נהיגה.

נהג שהיה מעורב בתאונה קטלנית וסיים לרצות את תקופת הפסילה שקבע לו בית המשפט יעבור את אותו ההליך שעובר נהג חדש כדי לקבל רישיון נהיגה מחדש.

פרט למקרים אלה ישנם עוד מקרים שנהג יכול להיות מוזמן למכון הרפואי.

לרשימה המלאה של המקרים שבהם נהג יכול להיות מוזמן למכון הרפואי מוזמנים לקרוא את המאמר: "המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – בדיקת כושר נהיגה ועדכונים לשנת 2019"

האופן שבו מתנהל ההליך:

במכון הרפואי לבטיחות בדרכים עובדים פסיכולוגים אשר בוחנים את הנהגים באמצעות מבחן אישיות אשר במהלכו נהג צריך להשיב על מספר רב של שאלות ולאחר מכן לעבור ראיון אישי שבו הפסיכולוג מתרשם מהנהג.

לאחר שקלול הנתונים, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מעביר את המלצתו/החלטתו למשרד הרישוי בדבר יכולתו של הנהג לקבל רישיון נהיגה. החלטת המכון הרפואי היא החלטה שלא ניתנת לשינוי על ידי משרד הרישוי, במילים אחרות אין סמכות למשרד הרישוי לשנות את החלטתו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ואם ההחלטה היא לא לאפשר רישיון נהיגה או לשלול לנהג רישיון נהיגה, משרד הרישוי רק מודיע על כך לנהג ומבצע את ההחלטה.

מה קרה במקרה של עתירה מנהלית 48087-05-19?

בדרך כלל ברגע שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים שולח את תשובתו מסתיים ההליך. המרב"ד בדרך כלל לא נותנים דין וחשבון על מה היה בבחינה, מדוע הנהג נכשל ומדוע לא קיבל רישיון נהיגה.

העתירה במקרה זה הייתה סביב השאלה מדוע המכון הרפואי לא מחזיר משוב ומדוע נהג נכשל ולא מקבל שום הסבר היכן היתה הבעיה כדי לתקן להבא.

בפס"ד זה נקבע בהסכמה בין הצדדים:

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יעביר את כל חומר הגלם, הבחינה ומסקנות הפסיכולוגים של המכון לעיון הפסיכולוג מטעם העותר, ובכך יהיה ניתן להבין האם ההחלטה מטעם המכון הרפואי היא סבירה, הגיונית והוגנת.

מה הסיבה שבגינה יכולים לשלול רישיונו של נהג?

הסיבות שיכולות להביא את המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לשלול לנהג רישיון נהיגה או לא לאפשר לו לקבל את דרגת הרישיון שהוא מבקש הן רבות ומגוונות. כל אדם והמקרה הסובייקטיבי שלו. אולם ניתן לומר כי כאשר הפסיכולוג במכון הרפואי מעריך כי רמת המסוכנות הנשקפת מנהג כלפי הציבור גבוהה, ימליץ לשלול ממנו את רישיון הנהיגה או לא לאפשר לו את דרגת הרישיון שהוא מבקש.

מדוע חשוב מאד להיוועץ בעורך דין לפני ההגעה למכון הרפואי?

נהג המגיע לבחינה של פסיכולוג במכון הרפואי אינו יודע מהן הנקודות שהמכון שם עליהן דגש וכיצד ובאיזה אופן עליו להשיב על השאלות שנשאל. במקרים רבים הפסיכולוג מנסה להבין את אופיו של הנהג באמצעות שאלות שאין להן קשר ישיר לעולם התעבורה, רישיון הנהיגה ומכוניות. פגישה עם עורך דין תעבורה מומחה יכולה בקלות להבהיר לכם את נקודות החולשה שלכם ולהבהיר לכם כיצד מצופה מכם להתנהג בכביש ובכל שיחה אחרת אל מול גורמים מקבלי החלטות בקשר לרישיון הנהיגה שלכם.

משרדנו – גל מוטאי ושות' מתמחה בתחום התעבורה ובעל עשרות שנות ניסיון בתחום והישגים מדהימים מול המכון הרפואי.

לייעוץ וייצוג ניתן לפנות לטל:

050-2266882

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

המאמר נכתב ע”י עו”ד גל מוטאי, בעל עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה במשטרת ישראל (כמרצה וכשוטר).

אהבתם? שתפו לחברים!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף באימייל
שיתוף בלינקדאין